Baseball Franchise Manager lanseras globalt

Gold Town Games dotterbolag Grand Pike lanserar Baseball Franchise Manager (BFM) globalt på Google Play och AppStore.

Efter soft launch på Google Play Open Beta-programmet samt iOS och Androids reguljära marknader i Kanada, går nu Grand Pike vidare med global utgivningen av bolagets titel Baseball Franchise Manager.

- Fokus är främst spelets tillväxt i USA men det lanseras samtidigt i Europa, Sydamerika och Asien. Som nästa steg vill vi anpassa spelet till den stora och relevanta japanska marknaden, säger Thomas Jonasson, ansvarig på Gold Town Games Publishing.

Baseball Franchise Manager blir det femte spelet som Gold Town Games lanserar globalt och det fjärde spelet på WXM plattformen.

- BFM skiljer sig från tidigare WXM-spel genom att det är grafiskt mer lekfullt och har även en enklare spelmekanik. Vår förhoppning är att BFM ska locka nya användare till genren för managerspel men framförallt vill vi kostnadseffektivt bygga en användarbas som genererar ett positivt kassaflöde, avslutar Pär Hultgren, VD på Gold Town Games

GOLD TOWN GAMES utvecklar en egen teknik- och designplattform för mobila sportmanagerspel. Bolaget har sitt säte i Skellefteå och leds av VD Pär Hultgren. Ett engagerat team bestående av 18 medarbetare producerar och publicerar sportmanagerspel på plattformen WXM. Tillsammans med dotterbolagen Sideline Labs och Grand Pike producerar bolaget också managerspel för amerikansk fotboll och baseboll. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren.

Citat

Baseball Franchise Manager skiljer sig från tidigare WXM-spel genom att det är grafiskt mer lekfullt och har även en enklare spelmekanik. Vår förhoppning är att BFM ska locka nya användare till genren för managerspel men framförallt vill vi kostnadseffektivt bygga en användarbas som genererar ett positivt kassaflöde
Pär Hultgren, VD på Gold Town Games