Gold Town Games antaget till Apples App Store Small Business Program

Gold Town Games AB (publ) har antagits till Apple Inc:s ”App Store Small Business Program”, vilket kvalificerar Gold Town Games till en avgiftsreducering på 15 procent under 2021.

Det är en halvering av utgiften och omfattar omsättning upp till till 1 000 000 USD, utöver det återgår avgiften till ordinarie 30 procent. Mer om programmet finns att läsa här: App Store Small Business Program

– Det här är en fantastisk nyhet för Gold Town Games! Vi följer med stort intresse utfallet av Apples avgiftsreduceringen och eventuell påverkan på mobilspelsmarknaden. För Gold Town Games stärker den reducerade avgiften vårt kassaflöde och flyttar bolaget närmare svarta siffror, säger VD Pär Hultgren.

Denna information är sådan som Gold Town Games är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-01-15 08:00 CET.

+46 703 600 50 47

GOLD TOWN GAMES utvecklar en egen teknik- och designplattform för mobila sportmanagerspel. Bolaget har sitt säte i Skellefteå och leds av VD Pär Hultgren. Ett engagerat team bestående av 16 medarbetare producerar och publicerar World Hockey Manager, World Football Manager samt tillsammans med dotterbolaget Sideline Labs, ett kommande amerikansk fotbollsspel. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren.