Gold Town Games har lanserat Social League

Gold Town Games har gjort sportmanagerspelet World Hockey Manager (WHM) mer socialt för sina användare. I den nya funktionen Social League ges användarna möjligheten att i egna ligor tävla, samarbeta och kommunicera med varandra. Varje helg, med start på fredagar, börjar en ny ligacup där alla världens Social Leagues tävlar mot varandra och de användare som lyckas bäst, både inom den egna ligan men också i jämförelse med andra ligor, vinner ära och premier.

– Social League är en efterlängtad feature, både från användare och aktieägare och därför är det skönt att vi äntligen har lanserat den. Möjligheten till ökad interaktion mellan användarna är viktig för den fortsatta utvecklingen av WHM. Att användarna nu kan chatta, tävla och utvecklas tillsammans förhöjer den totala spelupplevelsen. Vår förhoppning är att detta kommer att bidra till en ökad organisk spridning samt en förstärkt retention, det vill säga att fler användare fortsätter att spela WHM under en längre tid, säger VD Pär Hultgren.

Detta är en första versionen av Social Leauge och framgent finns en plan på att utveckla det vidare.

– Vi fortsätter att arbeta metodiskt och det finns planer på ytterligare nya funktioner i WHM som till exempel att ge användarna möjligheten byta saker inom spelet eller tillgång till varandras statistik och framgångar. Men närmast ska vi först samla in och analysera användardata avslutar Pär Hultgren.

Kort om Gold Town Games
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar idag helt på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), lanserades globalt i slutet av 2017. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet och använda sin egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.

GOLD TOWN GAMES AB GOLD TOWN GAMES AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå som leds av VD Pär Hultgren och består av 19 medarbetare. Bolaget utvecklar och publicerar sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första produkt, World Hockey Manager (WHM), lanserades 2017 och har sedan dess laddats ner mer än 1 miljon gånger i merparten av världens länder. Det är idag det ledande mobila hockeymanagerspelet på marknaden. Bolagets andra spel, World Football Manager (WFM), är sedan våren 2020 lanserat i de flesta västeuropeiska länder. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren. Målsättningen är att skapa populära och vinstgivande spel inom lag- och arenasporter på existerande design- och teknikplattform.