Gold Town Games ingår samarbete med Betway Group

Mobila sportspelsstudion Gold Town Games har signerat ett samarbetsavtal med Betway Group. Det initiala avtalet är ett tre månader långt kontrakt, som avser att testa olika annonsplaceringar.

Målet med testprojektet är att mäta användarnas beteende och effektiviteten i konverteringar för att parterna därefter ska kunna utforska ett långsiktigt partnerskap.

- Vi är väldigt glada över att kunna påbörja detta testprojekt med Betway, det ska bli spännande att till hösten analysera resultatet. Att utforska den här intäktsvertikalen är ett mycket intressant spår för GTG och vi ser fram emot att arbeta med Betway Group i det här partnerskapet, säger Gold Town Games VD Pär Hultgren

Translation:
Gold Town Games signs a brand collaboration agreement with the Betway Group.

Mobile sport games studio Gold Town Games has signed a brand collaboration agreement with the Betway Group. The initial deal is a three month test with a variety of different placements in-app, where the aim is to gauge performance and effectiveness of the partnership before a longer-term deal is explored.

We are excited to initiate this test project with Betway and we look forward to analyzing the results. Exploring this advertising vertical is highly interesting to GTG and we are looking forward to working with Betway Group on this new partnership, says Gold Town Games CEO Pär Hultgren

Denna information är sådan som Gold Town Games är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-04-29 14:11 CET.

GOLD TOWN GAMES utvecklar en egen teknik- och designplattform för mobila sportmanagerspel. Bolaget har sitt säte i Skellefteå och leds av VD Pär Hultgren. Ett engagerat team bestående av 16 medarbetare producerar och publicerar World Hockey Manager, World Football Manager samt tillsammans med dotterbolaget Sideline Labs, ett kommande amerikansk fotbollsspel. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren.