Gold Town Games inleder ett samarbete med True Temper Sports

Sedan 2014 satsar det expansiva och innovationsinriktade bolaget True Temper Sports på den globala hockeymarknaden med sitt varumärke True Hockey. Under kommande månad kommer nyutvecklade produkter placeras och synas i World Hockey Manager. Utöver det kommer båda parter att kommunicera om samarbetet i respektive bolags kanaler med fokus på sociala medier.

– Det här öppnar möjligheten för fler och djupare samarbeten för Gold Town Games med mål att berika användarupplevelsen och öka intäkter. True Hockey växer smart på marknaden och har idag sex NHL-spelare knutna till sig, däribland den blivande storstjärnan, Mitch Marner i Toronto Maple Leafs. Det är ett bevis på att vårt arbete att utveckla en premiumprodukt till världens hockeyfans uppskattas av fler än våra användare. Vi betraktar samarbetet med True Hockey som ett initialt ”proof of concept” för framtida branding i produkten, säger VD Pär Hultgren.

Gold Town Games arbetar målinriktat för att World Hockey Manager ska bli ett allt mer etablerat varumärke i världens hockeysfär.

– För oss är det viktigt att de samarbeten vi ger oss in i, korta som långa, ligger i tydlig linje med den produkt och känsla vi önskar förmedla til våra användare. Faller ett sådant här samarbete väl ut kommer vi fortsätta affärsutvecklingen och intensifiera säljarbetet, med fokus på WHM men framgent i alla Gold Town Games produkter, avslutar Hultgren.

ABOUT TRUE TEMPER SPORT
For over 100 years, True Temper Sports has shown its commitment to bringing transformational technologies to market with an unwavering determination to be #1. As a leader in stick design and innovation, True Temper Sports entered the consumer hockey market in 2014 with the launch of the TRUE Hockey brand. In just under five years, TRUE Hockey has been recognized as a leader in innovation and the fastest growing brand in hockey. From a series of patented technologies to the science of Swing Weight; TRUE Hockey continues to enhance the player
experience through performance enhancing products.

KORT OM GOLD TOWN GAMES Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av 23 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolaget lanserar under 2019 sitt andra spel, World Football Manager. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet World Hockey Manager och använda den egenutvecklade teknik- och designplattformen till fler managerspel inom lag- och arenasporter.