Gold Town Games korttidspermitterar personal

Det globala matchuppehållet i världens ishockey- och fotbollsligor på grund av Covid-19 har, som vi tidigare kommunicerat, inneburit att produkternas normala inflöden av nya användare minskat. Vi väljer därför att agera proaktivt genom att kortidspermittera stora delar av personalen.

Permitteringsgraden är 40 procent, vilket innebär att arbetet fortskrider till 60 procent av en heltid. Med genomförda permitteringar kan vi fortsätta att både upprätthålla support till våra användare samt drift och underhåll av våra spel. Lanseringen av World Football Manager i Europa fortskrider som planerat och sker första veckan i maj. Utvecklingen av speluppdateringar fortlöper men med förskjuten tidsplan.

– Personalen är införstådd i situationen och har förståelse för att korttidspermitteringarna är en klok åtgärd i dessa tider. Inom bolaget gör vi nu vårt yttersta för att se över våra kostnader, arbetsprocesser och produkter för att stå än starkare efter denna period av osäkerhet som världen upplever just nu, kommenterar VD Pär Hultgren.

+46736005047

KORT OM GOLD TOWN GAMES Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av 20 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolaget lanserar under 2020 sitt andra spel, World Football Manager. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet World Hockey Manager och använda den egenutvecklade teknik- och designplattformen till fler managerspel inom lag- och arenasporter.