Gold Town Games lanserar webbplats för Pocket Hockey

Gold Town Games har nu lanserat en webbplats och flera sociala mediekanaler för sitt nya spel, Pocket Hockey. Fans och intressenter kan nu följa spelets utveckling och få insikt i dess funktioner via plattformar som Discord, Instagram, Facebook och YouTube.

I Pocket Hockey bygger användaren sitt eget lag av hockeyhjältar och deltar i intensiva matcher mot andra hockeyfans världen över. Spelet är ett free-to-play mobilt hockeyspel som erbjuder en engagerande player-vs-player-upplevelse och ett djupgående metaspel. Framöver kommer det även att skapas en multiplayer-funktion där upp till tre spelare kan spela tillsammans i samma lag, vilket skapar ännu mer socialt och strategiskt spelande.

"Vårt team är engagerat i att skapa en unik upplevelse för den globala hockeycommunityn. Vi ser fram emot att erbjuda en spelupplevelse som inte bara tilltalar hockeyfans, utan också engagerar de som är intresserade av sport- och mobilspel. Vår vision är att skapa en framtida mobilspelsklassiker," säger Pär Hultgren, VD på Gold Town Games.

Följ oss på sociala medier, länkar finns på pockethockey.goldtowngames.com, för att hålla dig uppdaterad om Pocket Hockey och dess kommande lanseringar!

VD, Gold Town Games

GOLD TOWN GAMES utvecklar en egen teknik- och designplattform för mobila sportmanagerspel. Bolaget har sitt säte i Skellefteå och leds av VD Pär Hultgren. Ett engagerat team bestående av 13 medarbetare producerar och publicerar sportmanagerspel på plattformen WXM. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren.

Vår vision är att skapa en framtida mobilspelsklassiker
Pär Hultgren, VD på Gold Town Games.