Gold Town Games lanserar World Hockey Manager i Finland

Gold Town Games AB har lanserat World Hockey Manager (”WHM”) på Google Play i Finland. En iOS-version kommer att lanseras inom kort. Den finska releasen är det sista steget i soft-launchen av WHM med syfte att optimera spelupplevelsen och intjäningsförmåga.

”Det är extra spännande att släppa World Hockey Manager i ett hockey- och mobilspelsintresserat land som Finland. Vi ser fram emot de finska spelarnas feedback. När vi nått uppsatta mål och användarna är lönsamma, tar vi nästa steg inför en global lansering”, säger Pär Hultgren, Gold Town Games VD, i en kommentar.

Kort om Gold Town Games AB
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag som har fokus på sportmanagerspel för de två största mobila spelplattformarna – iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager, är sedan december i soft-launch på den tjeckiska marknaden för Android. Mer info om Gold Town Games hittas på företagets hemsida www.goldtowngames.com.

GOLD TOWN GAMES utvecklar en egen teknik- och designplattform för mobila sportmanagerspel. Bolaget har sitt säte i Skellefteå och leds av VD Pär Hultgren. Ett engagerat team bestående av 16 medarbetare producerar och publicerar World Hockey Manager, World Football Manager samt tillsammans med dotterbolaget Sideline Labs, ett kommande amerikansk fotbollsspel med arbetsnamn; Sideline Football League. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren.