Gold Town Games publicerar årsredovisningen för 2019

Gold Town Games publicerar sin årsredovisning för 2019. Den finns nu tillgänglig på Gold Town Games webbplats; www.goldtowngames.com/ir

Årsredovisningen 2019 lyfter fram den totala försäljningen på 10,36 MSEK, signering av hockeylegenden Wayne Grezky som delägre och ambassadör, lansering av World Football Manager samt vidareutvecklingen av bolagets design- och teknikplattform för mobila managerspel.

+46736005047

GOLD TOWN GAMES AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå som leds av VD Pär Hultgren och består av 20 medarbetare. Bolaget utvecklar och publicerar sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första produkt, World Hockey Manager (WHM), lanserades 2017 och har sedan dess laddats ner mer än 1 miljon gånger i merparten av världens länder. Det är idag det ledande mobila hockeymanagerspelet på marknaden. Bolagets andra spel, World Football Manager (WFM), är sedan våren 2020 lanserat i de flest västeuropeiska länder. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren. Målsättningen i nuet är att skapa två populära och vinstgivande spel och därefter producera ytterligare managerspel inom andra lag- och arenasporter på samma design- och teknikplattform.