Gold Town Games publicerar årsredovisningen för 2022

Årsredovisningen lyfter fram att den totala nettoförsäljningen för koncernen för året uppgick till 17,92 MSEK, en ökning med 117 procent från föregående år. Samtidigt försämrades resultatet till -3,44 MSEK (0,04 MSEK) vilket till stor del beror på avskrivningar i dotterbolag samt nedskrivningar av det upptagna värdet på CS Games.

För Gold Town Games har 2022 varit ett av de bästa åren sedan starten 2015. Koncernens ökande omsättning är
ett resultat av ett kontinuerligt utvecklingsarbete av WXM-plattformens skalbarhet och teamets växande produktionskapacitet. Med tillskott av talangfulla medarbetare, har antalet lanserade produkter dubblerats.

World Football Manager, FIH Hockey Manager och Blitz Football Manager har publicerats globalt. Efter årsskiftet har vi inlett en soft launch av Baseball Franchise Manager i USA på Google Play och det har lanserats en betaversion av Web3-produkten Cricket Star Manager....

Årsredovisningen i sin helhelt finns tillgänglig på Bolagets webbplats; www.goldtowngames.com/ir/

GOLD TOWN GAMES utvecklar en egen teknik- och designplattform för mobila sportmanagerspel. Bolaget har sitt säte i Skellefteå och leds av VD Pär Hultgren. Ett engagerat team bestående av 18 medarbetare producerar och publicerar sportmanagerspel på plattformen WXM. Tillsammans med dotterbolagen Sideline Labs och Grand Pike producerar bolaget också managerspel för amerikansk fotboll och baseboll. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren.