Gold Town Games tecknar konvertibelt lån med Norrlandsfonden

Enligt styrelsen och ledningens beräkningar har Gold Town Games goda framtida tillväxt-möjligheter, för World Hockey Manager men även kommande titeln World Football Manager. Styrelsen i Gold Town Games AB (publ) (org.nr 559000-7430) har därför den 24 maj 2018, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 1 juni 2017, beslutat att teckna ett konvertibelt lån på 3 000 000 SEK med Norrlandsfonden.

– Det känns väldigt bra att en långsiktig aktör som Norrlandsfonden fördjupar sina investeringar i Gold Town Games. Nytillskottet av kapitalet från Norrlandsfonden tillsammans med företrädelseremissionen på ungefär 7,4 MSEK kommer att ge bolaget har en god kassalikviditet vilket i sin tur möjliggör ökade investeringar i marknadsföring och därmed en snabbare tillväxttakt, säger VD Pär Hultgren.

Villkor för konvertibellån:

• 3 000 000 SEK i ett konvertibellån

• Konverteringskurs 4,50 SEK

• Aktiekapitalet i Gold Town Games utökas vid inlösning av konvertibellånet med 63 464 SEK

• Räntan uppgår till Stibor 90+3 procent

• Tid för konvertering av lånet till aktier är mellan 2018-06-01 till 2022-12-31

KORT OM GOLD TOWN GAMES  Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar idag helt på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), lanserades globalt i slutet av 2017. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet och använda sin egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.

KORT OM GOLD TOWN GAMES Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av 21 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolaget lanserar under 2019 sitt andra spel, World Football Manager. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet World Hockey Manager och använda den egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.