iOS-LANSERING OCH LYCKAD UPPDATERING FÖR WORLD HOCKEY MANAGER

Användardatan från senaste versionen av World Hockey Manager (WHM) visar tydligt att användarna är starkt benägna att utföra köp i spelet. Av senaste versionens Android-användare i Finland och Tjeckien har 7,9 procent av dem utfört köp. I jämförelse med användardata från tidigare versioner av WHM är det en trefaldig ökning. Användardatan påvisar också ökad retention dag ett, från tidigare 32 till 37 procent.

– Under sommaren har vi arbetat fokuserat på att öka betalningsvilja och förbättra användarvänligheten i spelet, att redan nu 7,9 procent av användarna väljer att betala är över våra förväntningar. Det är också en stark indikation på att World Hockey Manager är redo för fler och större marknader, säger VD Pär Hultgren.

Sedan den gångna helgen finns också en iOS-version av World Hockey Manager tillgängligt på Appstore i Finland och Tjeckien.

– Under den korta tid som iOS-versionen varit live ser vi redan ett stort intresse för att ladda ner spelet. Det blir intressant att se om spridningen av spelet kommer att tillta när det är tillgängligt för både iOS- och Android-användare. Extra spännande blir det att se hur detta utvecklas då iOS-användare generellt spenderar mer än dubbelt så mycket än Android-användare, avslutar Pär Hultgren.

Pär Hultgren    - VD

Gold Town Games AB Storgatan 53 931 30 Skellefteå
+46(0)73-600 50 47

GOLD TOWN GAMES AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå som leds av VD Pär Hultgren och består av 20 medarbetare. Bolaget utvecklar och publicerar sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första produkt, World Hockey Manager (WHM), lanserades 2017 och har sedan dess laddats ner mer än 1 miljon gånger i merparten av världens länder. Det är idag det ledande mobila hockeymanagerspelet på marknaden. Bolagets andra spel, World Football Manager (WFM), är sedan våren 2020 lanserat i de flest västeuropeiska länder. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren. Målsättningen i nuet är att skapa två populära och vinstgivande spel och därefter producera ytterligare managerspel inom andra lag- och arenasporter på samma design- och teknikplattform.