NORRLANDSFONDEN LÄMNAR KONVERTIBELT LÅN TILL GOLD TOWN GAMES

Gold Town Games AB har beslutat att teckna en konvertibel på 1 000 000 SEK med Norrlands-fonden. Norrlandsfonden är en stiftelse med uppgift att främja utvecklingen i företag med till-växtambitioner i Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Gävleborg.

– Det känns mycket bra att Norrlandsfonden tror på Gold Town Games. De är en väl-renommerad fond som väljer att gå in och bidra till bolagets finasiella resurser inför stundande lansering av World Hockey Manager på nya större marknader säger VD Pär Hultgren.

Konvertibelns kurs är 2,40 SEK per aktie och Norrlandsfonden har rätt att fram till och med 2022-12-31 påkalla konvertering av hela eller delar av beloppet. Den årliga räntan är Stibor 90+3 procent.

Kort om Gold Town Games
Gold Town Games AB (GTG) är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar helt på sportmanager - spel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), har släppts i Tjeckien och Finland. Global lansering sker så snart användardata från Finland visar tillräckligt bra siffror. Målsättningen är att skapa ett populärt hockeymanagerspel och därefter återanvända designmönster och teknisk plattform till fler managerspel inom andra lag- och arenasporter.

Pär Hultgren   - VD

Gold Town Games AB Storgatan 53 931 30 Skellefteå