Rättelse av Gold Town Games intäkt för januari

Gold Town Games intäkt uppgick för januari till ungefär 1 313 000 SEK. Den angivna intäkten är före avgifter, avdrag, marknadsföring och andra kostnader.

Ungefärlig användardata för perioden 1 till 31 januari 2018, iOS och Android

Antal nedladdningar: 71 500 stycken

Intäkt: 1 313 000 SEK

Marknadsföringskostnader: 400 000 SEK

Andel av totala antalet användare som genomfört köp: 4,8 procent

On-boarding: 80 procent

Retention dag 1: 34 procent

Retention dag 7: 18 procent

Genomsnittlig tid i applikationen per användare per dag: 35 minuter

Dagliga aktiva användare 180101: 20 000 stycken

Dagliga aktiva användare 180131: 25 000 stycken

Presenterad data om andelen användare som genomfört köp liksom dagliga aktiva användare räknar även in de användares som registrerats före den 1 januari 2018. De som tar del av siffrorna bör också beakta att användare som inkommit i början av januari spenderat mer tid i applikationen än de som registrerat sig i slutet. Siffrorna baseras på en avrundad växelkurs 8,00 SEK/1 USD.

KORT OM GOLD TOWN GAMES
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar idag helt på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), lanserades globalt i slutet av 2017. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet och  använda sin egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.

KORT OM GOLD TOWN GAMES Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av 21 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolaget lanserar under 2019 sitt andra spel, World Football Manager. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet World Hockey Manager och använda den egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.