Rättelse av Gold Town Games intäkt för januari

Gold Town Games intäkt uppgick för januari till ungefär 1 313 000 SEK. Den angivna intäkten är före avgifter, avdrag, marknadsföring och andra kostnader.

Ungefärlig användardata för perioden 1 till 31 januari 2018, iOS och Android

Antal nedladdningar: 71 500 stycken

Intäkt: 1 313 000 SEK

Marknadsföringskostnader: 400 000 SEK

Andel av totala antalet användare som genomfört köp: 4,8 procent

On-boarding: 80 procent

Retention dag 1: 34 procent

Retention dag 7: 18 procent

Genomsnittlig tid i applikationen per användare per dag: 35 minuter

Dagliga aktiva användare 180101: 20 000 stycken

Dagliga aktiva användare 180131: 25 000 stycken

Presenterad data om andelen användare som genomfört köp liksom dagliga aktiva användare räknar även in de användares som registrerats före den 1 januari 2018. De som tar del av siffrorna bör också beakta att användare som inkommit i början av januari spenderat mer tid i applikationen än de som registrerat sig i slutet. Siffrorna baseras på en avrundad växelkurs 8,00 SEK/1 USD.

KORT OM GOLD TOWN GAMES
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar idag helt på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), lanserades globalt i slutet av 2017. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet och  använda sin egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.