Wayne Gretzky gör entré i World Hockey Manager

Idag lanseras en uppdatering av managerspelet World Hockey Manager (WHM) på Appstore (iOS) och Google Play (Android). I den nya version gör hockeylegenden Wayne Gretzky, spelets ambassadör och användarnas guide, sin entré.

– Vi är väldigt stolta och exalterade att Wayne Gretzky nu är med i spelet, på vår ikon och som en central del i marknadsföringen. Uppdatering är också starten på en intensifiering av marknadsföringen och vi är förväntansfulla på den förväntade Gretzky-effekten. Vår förhoppning är att den ska sänka våra marknadsföringskostnader och öka intäkten per användare, säger Pär Hultgren VD Gold Town Games.

I mitten av december förra året mötte Gold Town Games Wayne Gretzky i Westlake Village utanför Los Angeles. Under en förmiddag samlades allt film- och fotomaterial in för hans ambassadörskap och till den kommande marknadsföringen av World Hockey Manager.

– Vi mötte en trevlig, professionell och mediavan Wayne Gretzky. Tack vare hans exceptionella insats kunde vi spela in allt material vi behöver för resten av 2020. Marknadsföringen kommer under året att riktas till olika målgrupper och plattformar, avslutar Pär Hultgren.

Se Corfinds intervju med Pär Hultgren om mötet med Wayne Gretzky

KORT OM GOLD TOWN GAMES Gold Town Games är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av 20 personer med erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolaget lanserar under 2020 sitt andra spel, World Football Manager. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet World Hockey Manager och använda den egenutvecklade teknik- och designplattformen till fler managerspel inom lag- och arenasporter.