World Hockey Manager lanseras på ryska

World Hockey Manager lanserades globalt den 30 November 2017 utan en rysk språkversion men från och med nu kan äntligen de ryska användarna spela World Hockey Manager på sitt modersmål. Den ryska marknadsföringen sker bland annat på Mytarget men även som tidigare via Facebook och Instagram.

– Det känns mäktigt att vi nu lanserar på riktigt i Ryssland, det är en av de riktigt stora hockeynationerna. Deras hockeyhistoria och framgångar på isen talar för sig självt och vi hoppas på många slagkraftiga WHM-lag i sann Big Red Machine-anda, säger VD Pär Hultgren.

Ryssland är världens tredje största hockeynation och det ryska mobilspelandet och intäkterna det genererar är, precis som i andra delar av världen, på tillväxt.

- Initialt kommer vi att köpa användare och utvärdera deras Life Time Value (LTV), förtjänsten för en rysk användare under 30 dagar. När vi uppnått ett  LTV som är lönsamt kommer vi att intensifiera den ryska marknadsföringen. Vår långsiktiga målsättning är att Ryssland skall bli en viktig och lönsam World Hockey Manager-marknad, avslutar Pär Hultgren.

Kort om Gold Town Games
Gold Town Games AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå. Bolaget, som leds av VD Pär Hultgren, består av en grupp personer med gedigen erfarenhet av free-to-play, som är den dominerande affärsmodellen i mobilspelsbranschen. Bolaget fokuserar idag helt på sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första speltitel, World Hockey Manager (WHM), lanserades globalt i slutet av 2017. Målsättningen är att fortsätta utveckla det populära hockeymanagerspelet och använda sin egenutvecklade teknik- och designplattform till fler managerspel inom lag- och arenasporter.

GOLD TOWN GAMES AB GOLD TOWN GAMES AB är ett spelutvecklingsbolag med säte i Skellefteå som leds av VD Pär Hultgren och består av 19 medarbetare. Bolaget utvecklar och publicerar sportmanagerspel för de två största mobila plattformarna iOS (Apple) och Android (Google). Bolagets första produkt, World Hockey Manager (WHM), lanserades 2017 och har sedan dess laddats ner mer än 1 miljon gånger i merparten av världens länder. Det är idag det ledande mobila hockeymanagerspelet på marknaden. Bolagets andra spel, World Football Manager (WFM), är sedan våren 2020 lanserat i de flesta västeuropeiska länder. Gold Town Games vision är att vara världsledande inom mobila sportmanagerspel genom att utmana och utveckla genren. Målsättningen är att skapa populära och vinstgivande spel inom lag- och arenasporter på existerande design- och teknikplattform.