• Goldcup 26807 AB/

Goldcup 26807 AB (under namnändring till Caution AX Bidco AB) lämnar ett kontanterbjudande till aktieägarna i Axkid AB (publ)

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras eller publiceras till eller inom Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Erbjudandet lämnas inte till (och accepter godkänns inte från) personer i dessa länder eller personer i något annat land där accept av Erbjudandet skulle kräva ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

SEB Private Equity1, Tony Qvist2, Thomas Bräutigam3, Daniel Johansson4, Erik Emanuelsson5, Peter Schön6 och Daniel Lundgren7, genom Goldcup 26807 AB (under namnändring till Caution Ax Bidco AB), (”Budgivaren”), lämnar härmed ett offentligt uppköpserbjudande till aktieägarna i Axkid AB (publ), (”Axkid”), att överlåta samtliga utestående aktier i Axkid till Budgivaren för 14,50 kronor kontant per aktie (”Erbjudandet”). Axkids aktier handlas på Spotlight Stock Market.

Erbjudandet i sammandrag

• Budgivaren erbjuder 14,50 kronor kontant för varje aktie i Axkid.8 Erbjudandet värderar samtliga aktier i Axkid till cirka 141 miljoner kronor.9
  • Erbjudandet motsvarar en premie om:
    • 30,0 procent jämfört med sista betalkurs för Axkids aktie på Spotlight Stock Market om 11,15 kronor den 11 december 2020, den sista handelsdagen före Erbjudandets offentliggörande,
    • 38,6 procent jämfört med den volymvägda genomsnittliga betalkursen om 10,46 kronor, under de senaste 30 handelsdagarna före Erbjudandets offentliggörande, samt
    • 27,5 procent jämfört med den volymvägda genomsnittliga betalkursen om 11,37 kronor under de senaste 90 handelsdagarna före Erbjudandets offentliggörande.
  • Budgivaren äger idag inga aktier i Axkid.
  • Tony Qvist, Thomas Bräutigam, Daniel Johansson, Erik Emanuelsson, Peter Schön och Daniel Lundgren, som alla är verksamma som styrelseledamöter och/eller befattningshavare i Axkid och sammanlagt (tillsammans med närstående) innehar cirka 25,4 procent i Axkid, kommer, förutsatt att Erbjudandet fullföljs, att tillskjuta samtliga sina aktier i Axkid till Budgivaren i utbyte mot aktier i ett moderbolag till Budgivaren.
  • Då Erbjudandet omfattas av reglerna om management buy-out i avsnitt IV i Takeover-reglerna kommer Axkid att inhämta och offentliggöra en s.k. fairness opinion senast två veckor före acceptfristens utgång.
  • En erbjudandehandling avseende Erbjudandet beräknas offentliggöras omkring den 15 december 2020. Acceptfristen för Erbjudandet beräknas löpa från och med den 16 december 2020 till och med den 15 januari 2021. Beräknad likviddag är den 22 januari 2021.

Magnus Ramström, Investment Director och ansvarig för nordiska investeringar på SEB Private Equity samt ordförande för Budgivaren, säger:

”Axkid har utvecklats starkt de senaste åren och vi ser en god möjlighet att tillsammans med bolaget bygga vidare på den nuvarande plattformen och skapa en ledande aktör på den europeiska bilbarnstolsmarknaden. Vår uppfattning är att Axkid har goda förutsättningar att lyckas men kommer behöva betydande stöd och investeringar för att kunna tillvarata den här möjligheten. SEB Private Equity ser framemot att arbeta tillsammans med bolaget och är beredda att bistå bolaget med både finansiella och operationella investeringar om Erbjudandet accepteras.”

Bakgrund och motiv till Erbjudandet

Axkid är idag en växande aktör på den europeiska bilbarnstolsmarknaden med en tydlig positionering inom bakåtvända bilbarnstolar. Bolaget grundades 2009 och har byggt upp ett starkt varumärke, produktsortiment och organisation.

Konkurrensen för bilbarnstolar är hård och en kontinuerlig produktutveckling är avgörande för en uthållig lönsamhet. Varje produktinvestering är betydande och Budgivaren tror att en stabil och stark huvudägare är viktigt för att utveckla Bolaget till nästa nivå. Bolaget har nyligen lanserat en ny bilbarnstol, Axkid One, som möjliggör ett bakåtvänt åkande upp till en högre ålder än tidigare samtidigt som installation och utrymme har förbättrats. I takt med ändrade regleringar och en ökad förståelse för den förbättrade säkerheten i ett bakåtvänt åkande, tror Budgivaren att bakåtvända bilbarnstolar framgent kommer att utgöra en allt större del av den europeiska marknaden.

För att ta del av den här omställningen och fortsätta utveckla fler produktplattformer, etablera den egna produktionsanläggningen i Kina samt växa den europeiska distributionen bedömer Budgivaren att det kommer att krävas väsentliga finansiella och operationella investeringar i verksamheten framöver, och att Axkid har bättre möjligheter att utvecklas i en privat miljö, och även få det stöd som behövs för att ta tillvara på de möjligheter som marknaden erbjuder, för att bygga en ledande europeisk aktör.

Budgivaren anser att Erbjudandet är finansiellt attraktivt för Axkids aktieägare och att det innebär en attraktiv, långsiktig lösning för såväl bolaget som dess anställda. Budgivaren har inte för avsikt att väsentligt ändra bolagets övergripande strategier och planer för verksamheten som en följd av Erbjudandet. Budgivaren förutser för tillfället inga väsentliga förändringar till följd av förvärvet för Axkids ledning och anställda (inklusive anställningsvillkor) eller för sysselsättningen och verksamheten på de platser där Axkid bedriver verksamhet.

Erbjudandet

Budgivaren erbjuder 14,50 kronor kontant för varje aktie i Axkid. Om Axkid före redovisning av likvid i Erbjudandet lämnar utdelning eller genomför annan värdeöverföring till aktieägarna i Axkid kommer vederlaget i Erbjudandet att justeras i motsvarande mån.

Erbjudandet omfattar inte de teckningsoptioner som utgivits av Axkid inom ramen för Axkids incitamentsprogram 2018/2022 I och incitamentsprogram 2018/2022 II. Budgivaren avser istället att ge optionsinnehavarna skälig behandling utanför Erbjudandet.

Erbjudandet motsvarar en premie om:

• 38,6 procent jämfört med den volymvägda genomsnittliga betalkursen om 10,46 kronor under de senaste 30 handelsdagarna före Erbjudandets offentliggörande, samt

Courtage kommer inte att utgå i samband med Erbjudandet.

Erbjudandet värderar Axkid, baserat på samtliga 9 700 000 utestående aktier, till cirka 141 miljoner kronor.

En erbjudandehandling avseende Erbjudandet beräknas offentliggöras omkring den 15 december 2020. Acceptfristen för Erbjudandet beräknas löpa från och med den 16 december 2020 till och med den 15 januari 2021. Likviddag beräknas infalla den 22 januari 2021, under förutsättning att villkoren för Erbjudandets fullföljande dessförinnan uppfyllts eller frånfallits.

Budgivarens aktieägande i Axkid

Budgivaren varken äger eller kontrollerar för närvarande några aktier eller andra finansiella instrument i Axkid som ger en finansiell exponering mot aktier i Axkid vid tidpunkten för detta pressmeddelande.

Tony Qvist, Thomas Bräutigam, Daniel Johansson, Erik Emanuelsson, Peter Schön och Daniel Lundgren, med ett sammanlagt innehav om cirka 25,4 procent av aktierna i Axkid, kommer, förutsatt att Erbjudandet fullföljs, att tillskjuta samtliga sina aktier i Axkid till Budgivaren i utbyte mot aktier i ett moderbolag till Budgivaren.

Varken Budgivaren eller någon av dess närstående har förvärvat eller har åtagit sig att förvärva några aktier eller finansiella instrument som ger finansiell exponering mot Axkid-aktien under de senaste sex månaderna före Erbjudandets offentliggörande.

Budgivaren kan komma att förvärva, eller vidta åtgärder för att förvärva, aktier i Axkid på annat sätt än genom Erbjudandet. Information om sådana förvärv av aktier, eller åtgärder som syftar till sådana förvärv av aktier, kommer att offentliggöras i enlighet med tillämpliga regler.

Villkor för Erbjudandet

Fullföljande av Erbjudandet är villkorat av:

1. att Erbjudandet accepteras i sådan utsträckning att Budgivaren blir ägare till mer än 90 procent av det totala antalet utestående aktier i Axkid, efter full utspädning,
    2. att ingen tredje part offentliggör ett erbjudande att förvärva aktier i Axkid på villkor som är mer fördelaktiga för Axkids aktieägare än Erbjudandet,
    3. att samtliga för Erbjudandet och förvärvet av Axkid erforderliga tillstånd, godkännanden, beslut och andra åtgärder från myndigheter eller liknande, inklusive godkännanden från konkurrensmyndigheter, har erhållits, i varje enskilt fall, på för Budgivaren acceptabla villkor,
    4. att varken Erbjudandet eller förvärvet av Axkid helt eller delvis omöjliggörs eller väsentligen försvåras av lagstiftning eller annan reglering, domstolsavgörande, myndighetsbeslut eller motsvarande omständighet,
    5. att ingen information som offentliggjorts av Axkid, eller på annat sätt tillgängliggjorts för Budgivaren av Axkid, är felaktig, ofullständig eller vilseledande i något väsentligt avseende, eller att information om väsentlig omständighet som borde ha offentliggjorts om Axkid inte blivit offentliggjord,
    6. att inga omständigheter, som Budgivaren inte hade kännedom om vid tidpunkten för offentliggörandet av Erbjudandet, har inträffat som väsentligt negativt påverkar eller skäligen kan förväntas påverka Axkids finansiella ställning eller verksamhet, inklusive Axkids försäljning, resultat, tillgångar, likviditet, soliditet eller eget kapital, och
    7. att Axkid inte vidtar några åtgärder som typiskt sett är ägnade att försämra förutsättningarna för Erbjudandets lämnande eller genomförande.

Budgivaren förbehåller sig rätten att återkalla Erbjudandet för det fall det står klart att något av ovanstående villkor inte uppfyllts eller kan uppfyllas. Såvitt avser villkoren (ii)-(vii) kommer emellertid ett sådant återkallande endast att ske om den bristande uppfyllelsen är av väsentlig betydelse för Budgivarens förvärv av aktierna i Axkid eller om det annars godkänns av Aktiemarknadsnämnden.

Budgivaren förbehåller sig rätten att helt eller delvis frånfalla ett eller flera av ovanstående villkor i enlighet med tillämpliga lagar, regler och föreskrifter, inklusive att, avseende villkor (i) ovan, fullfölja Erbjudandet vid lägre acceptansnivå.

Beskrivning av Budgivaren

Goldcup 26807 AB (under namnändring till Caution Ax Bidco AB), organisationsnummer 559286‑5405, är ett svenskt nybildat aktiebolag som idag indirekt ägs av SEB Private Equity Opportunity Fund III S.C.A., SICAV-SIF (”SEB PE Nordic Direct I”)10. Budgivaren bildades den 17 november 2020 och registrerades hos Bolagsverket den 1 december 2020. Budgivaren har sitt säte i Stockholm med adress, c/o SEB Investment Management AB, 106 40 Stockholm. Budgivaren har inte bedrivit och bedriver inte heller för närvarande någon verksamhet och dess enda affärsmässiga syfte är att lämna Erbjudandet och vidta alla nödvändiga åtgärder för fullföljandet av Erbjudandet samt att verka som moderbolag till Axkid.

SEB Private Equity är en del av SEB Investment Management AB, ett dotterbolag till Skandinaviska Enskilda Banken (SEB), och investerar kapital på både global och lokal basis åt tredjeparts-kunder och institutioner. Med startpunkt 1998 har SEB Private Equity mer än 20 års erfarenhet av globala private equity-investeringar, och har under årens lopp kommit att bygga ett globalt nätverk bestående av högkvalitativa partners. SEB Private Equity har sedan start genomfört mer än 140 partnerskapsinvesteringar samt 100 direkta plattformsinvesteringar med flertalet tilläggsförvärv, och har idag cirka USD 4 miljarder i förvaltat kapital. SEB Private Equity har alltid varit fokuserade på operationellt värdeskapande snarare än finansiell hävstång, och därmed också haft en fokusering på mindre bolag där möjligheten att addera operationellt värde ofta är större. SEB Private Equity letar specifikt efter bolag med hållbara affärsmodeller, förutsägbara intäktströmmar och potential till kostnadseffektiv skalbarhet. SEB Private Equity är exklusiv investeringsrådgivare till SEB Private Equity Opportunity III Management S.A., i egenskap av General Partner och förvaltare av SEB PE Nordic Direct I, och förvaltare av de alternativa investeringsfonderna SEB Alternative Asset S.A., SICAV-RAIF - SEB Private Equity Nordic Direct II SEK och SEB Alternative Asset S.A., SICAV-RAIF - SEB Private Equity Nordic Direct II EUR (”SEB PE Nordic Direct II”). SEB PE Nordic Direct I och SEB PE Nordic Direct II är fonder vars investeringsstrategi är att göra kontrollinvesteringar i nordiska bolag. Ovannämnda fonder har ca två miljarder kronor vardera i förpliktat kapital.

Tony Qvist, Thomas Bräutigam, Daniel Johansson, Erik Emanuelsson (tillsammans med närstående), Peter Schön och Daniel Lundgren ("Management”) är aktieägare och verksamma som styrelseledamöter och/eller befattningshavare i Axkid. Budgivaren har inför Erbjudandets offentliggörande ingått ett avtal med Management om förvärv av Managements samtliga aktier i Axkid i utbyte mot aktier i ett moderbolag till Budgivaren (genom apportemission). Avsikten är att Managements aktier i Axkid kommer att tillskjutas senast i samband med att Erbjudandet fullföljs. Efter dessa apportemissioner, som villkoras av att Erbjudandet fullföljs, kommer Budgivaren att äga 25,4 procent av aktierna i Axkid.

Vissa närståendefrågor

Thomas Bräutigam, Erik Emanuelsson och Peter Schön är styrelseledamöter i Axkid och deltar i Erbjudandet på budgivarsidan och har även styrelsepositioner i Budgivaren. Daniel Johansson är styrelseledamot och verkställande direktör i Axkid och deltar i Erbjudandet på budgivarsidan. Även grundaren och tidigare styrelseledamoten Tony Qvist samt Daniel Lundgren, Axkids Safety and Compliance Manager, deltar i Erbjudandet. Således finns ingen ledamot i Axkids styrelse som är oberoende i frågor som är relaterade till Erbjudandet.

Erbjudandet omfattas av bestämmelserna om management buy-out i avsnitt IV i Kollegiet för svensk bolagsstyrnings takeover-regler för vissa handelsplattformar (’’Takeover-reglerna’’). I de bestämmelserna föreskrivs bland annat att acceptfristen ska vara minst fyra veckor och att Axkid är skyldigt att inhämta och offentliggöra ett värderingsutlåtande (s.k. fairness opinion) avseende aktierna i Erbjudandet från oberoende expertis vilket ska offentliggöras senast två veckor före acceptfristens utgång.

Fairness opinion

Då Erbjudandet omfattas av reglerna om management buy-out i avsnitt IV i Takeover-reglerna har Axkid låtit beställa ett värderingsutlåtande (så kallad fairness opinion) från Grant Thornton, enligt vilket Erbjudandets skälighet ur finansiell synvinkel för aktieägarna i Axkid kommer att bedömas. Värderingsutlåtandet kommer att offentliggöras senast två veckor före acceptfristens utgång, dvs. senast den 1 januari 2021.

Erbjudandets finansiering

Erbjudandet är inte föremål för några finansieringsvillkor. Vederlaget i Erbjudandet finansieras i sin helhet genom en kombination av eget kapital och aktieägarlån i form av medel som är tillgängliga för Budgivaren i enlighet med avtal med SEB PE Nordic Direct I. SEB PE Nordic Direct I äger rätt att överlåta rätten och skyldigheten att tillhandahålla en del av finansieringen till SEB PE Nordic Direct II.

Preliminär tidsplan11

Offentliggörande av erbjudandehandling     15 december 2020
Acceptfrist   16 december 2020 – 15 januari 2021
Utbetalning av vederlag   22 januari 2021

Budgivaren förbehåller sig rätten att förlänga acceptfristen för Erbjudandet, liksom att senarelägga tidpunkten för utbetalning av vederlag. Meddelande om sådan förlängning eller senareläggning kommer att offentliggöras av Budgivaren genom pressmeddelande i enlighet med tillämpliga regler och bestämmelser.

Tvångsinlösen och avnotering

Så snart som möjligt efter det att Budgivaren förvärvat aktier som representerar mer än 90 procent av det totala antalet aktier i Axkid, avser Budgivaren att påkalla tvångsinlösen av resterande aktier i Axkid i enlighet med aktiebolagslagen (2005:551). I samband härmed avser Budgivaren verka för att Axkids aktier avnoteras från Spotlight Stock Market.

Tillämplig lag och tvister

Erbjudandet, liksom de avtal som ingås mellan Budgivaren och aktieägarna i Axkid till följd av Erbjudandet, ska regleras och tolkas i enlighet med svensk materiell rätt. Tvist rörande, eller som uppkommer i anslutning till, Erbjudandet ska avgöras av svensk domstol exklusivt, med Stockholms tingsrätt som första instans.

För Erbjudandet gäller Takeover-reglerna och Aktiemarknadsnämndens uttalanden om tolkning och tillämpning av Takeover-reglerna samt, i förekommande fall, Aktiemarknadsnämndens tidigare uttalanden om tolkning och tillämpning av Näringslivets Börskommittés regler om offentliga uppköpserbjudanden.

Rådgivare

Budgivaren har i samband med genomförandet av Erbjudandet anlitat Cirio Advokatbyrå som legal rådgivare och Evli Bank Plc som finansiell rådgivare.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Tel: 070-368 84 14, mail: magnus.ramstrom@seb.se

Information om Erbjudandet finns tillgänglig på www.cautionbidco.se

________________________________

Goldcup 26807 AB (under namnändring till Caution Ax Bidco AB)

Styrelsen

Goldcup 26807 AB (under namnändring till Caution Ax Bidco AB) offentliggör denna information i enlighet med Takeover-reglerna. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 december 2020, kl. 08.00 (CET).

Axkid i korthet

Med rötter i svensk ingenjörskonst, säkerhetstänk och passion för barns rätt till trygghet, skapades Axkid i Göteborg, Sverige, 2009. Idag finns Axkid på över 15 marknader i främst Europa och omsatte ca: 100 miljoner kronor 2019. Genom förbättrade standarder och höjd kunskap räddar vi liv. Vår lösning är ett bakåtvänt åkande, så långt det är möjligt. Vi strävar ständigt efter högre standarder för barns säkerhet i trafiken. Oavsett om det är unika funktioner, tekniska lösningar eller höjd komfort för både barn och vuxna. Axkids aktie handlas på Spotlight Stock Market sedan den 1 juli 2014.

Viktig information

Erbjudandet, i enlighet med de villkor som anges i detta pressmeddelande, riktar sig inte till personer vars deltagande i Erbjudandet kräver att ytterligare erbjudandehandling upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svenska lagar och regler.

Detta pressmeddelande och övrig dokumentation hänförlig till Erbjudandet kommer inte att distribueras och får inte postas eller på annat sätt distribueras eller sändas inom eller in i något land där detta skulle förutsätta att några sådana ytterligare åtgärder företas eller där detta skulle strida mot lagar eller regler i det landet. Budgivaren kommer inte att tillåta eller godkänna någon sådan åtgärd. Varje försök till accept av Erbjudandet som ett resultat av dessa restriktioner direkt eller indirekt har överträtts kan komma att lämnas utan avseende.

Erbjudandet lämnas inte och kommer inte att lämnas, vare sig direkt eller indirekt, inom eller in i, genom post eller något annat kommunikationsmedel eller hjälpmedel, vare sig av mellanstatlig karaktär eller för utländsk handel eller genom nationella börsers hjälpmedel, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Detta inbegriper, men är inte begränsat till, telefax, e-post, telex, telefon och Internet eller andra former av elektronisk överföring. Erbjudandet kan inte accepteras och aktier kan inte överlåtas i Erbjudandet, på något sådant sätt eller med något sådant kommunikationsmedel eller hjälpmedel inom eller från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA, eller av personer som befinner sig i eller är bosatta i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Följaktligen kommer inte och ska inte detta pressmeddelande eller annan dokumentation avseende Erbjudandet postas, på annat sätt överföras, distribueras, vidarebefordras eller sändas in i eller inom Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA eller till personer som är från, befinner sig i eller är bosatta i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Varje försök till överlåtelse av aktier i Erbjudandet som direkt eller indirekt är ett resultat av en överträdelse av dessa restriktioner är ogiltig och varje försök att överlåta aktier av en person som befinner sig i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA eller av ombud, förvaltare eller annan mellanhand som agerar på icke-diskretionär basis för en huvudman som lämnar instruktioner inom eller från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA är ogiltig och kommer inte att accepteras. Varje person som innehar aktier och som deltar i Erbjudandet kommer att intyga att de inte är från, befinner sig i eller deltar i Erbjudandet från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA, samt att de inte på icke-diskretionär basis agerar på uppdrag för en huvudman som är från, befinner sig i eller ger en order om att delta i Erbjudandet från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA.

Budgivaren kommer inte att tillhandahålla något vederlag enligt Erbjudandet till Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA.

Detta pressmeddelande skickas inte, och får inte skickas, till aktieägare med registrerade adresser i Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Banker, fondkommissionärer, mäklare och andra institutioner som innehar förvaltarregistrerade aktier för personer i Australien, Japan, Hongkong, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA, får inte vidarebefordra detta pressmeddelande, eller andra till Erbjudandet relaterade dokument, till sådana personer. Med ”USA” avses i detta avsnitt Amerikas förenta stater, dess territorier och besittningar (inklusive Puerto Rico, Amerikanska Jungfruöarna, Guam, Amerikanska Samoa, Wakeöarna och Nordmarianerna), varje stat inom Amerikas förenta stater samt Columbiadistriktet.

Framtidsinriktade uttalanden

I den utsträckning detta pressmeddelande innehåller framåtriktade uttalanden representerar sådana uttalanden inte fakta och kännetecknas av ord som "skall", "förväntas", "tror", "uppskattar", "avser", "ämnar", "antar" och liknande uttryck. Sådana uttalanden uttrycker Budgivarens avsikter, åsikter eller nuvarande förväntningar eller antaganden, exempelvis avseende möjliga konsekvenser av Erbjudandet för Axkid, för de aktieägare i Axkid som väljer att inte acceptera Erbjudandet eller för Axkids framtida finansiella resultat. Sådana framåtriktade uttalanden är baserade på nuvarande planer, uppskattningar och prognoser som Budgivaren har gjort efter bästa förmåga men som Budgivaren inte påstår kommer vara korrekta i framtiden. Framåtriktade uttalanden är förenade med risker och osäkerheter som är svåra att förutse och generellt inte kan påverkas av Budgivaren. Det bör hållas i åtanke att faktiska händelser eller utfall kan skilja sig väsentligt från vad som omfattas av, eller ges uttryck för, i sådana framåtriktade uttalanden.

1 Som exklusiv investeringsrådgivare till SEB Private Equity Opportunity III Management S.A., i egenskap av General Partner och förvaltare av SEB Private Equity Opportunity Fund III S.C.A., SICAV-SIF och som förvaltare av bland annat de alternativa investeringsfonderna SEB Alternative Asset S.A., SICAV-RAIF - SEB Private Equity Nordic Direct II SEK och SEB Alternative Asset S.A., SICAV-RAIF - SEB Private Equity Nordic Direct II EUR.
2 Grundare och tidigare styrelseledamot i Axkid.
3 Styrelseordförande i Axkid.
4 Styrelseledamot och VD i Axkid.
5 Styrelseledamot i Axkid.
6 Styrelseledamot i Axkid.
7 Ledande befattningshavare i Axkid.
8 Om Axkid före redovisning av likvid i Erbjudandet lämnar utdelning eller genomför annan värdeöverföring till aktieägarna i Axkid kommer vederlaget i Erbjudandet att justeras i motsvarande mån.
9 Baserat på totalt 9 700 000 aktier i Axkid.
10 SEB PE Nordic Direct I har en rätt att överlåta delar av sitt ägande i Budgivaren till SEB PE Nordic Direct II.
11 Alla datum är preliminära och kan komma att förändras.

Taggar: