Golden Dream sätter ny husbils-standard

Report this content

Lagom till säsongen 2019 lanseras ett helt nytt husbils-koncept. Golden Dream heter husbilarna som byggs från grunden utifrån kundens önskemål. Chassi, materialval och utrustning är bästa tänkbara. Prislappen blir också därefter.
– Jag har haft det bästa av vanliga husbilar tidigare. Men det här är en helt annan nivå, säger Morgan Qvarfordt, en av de första kunderna i Sverige.

Efter ett antal exklusiva husbilar ville Morgan Qvarfordt ha något bättre.
– Jag var inte nöjd med mina tidigare husbilar, trots att det var det bästa
marknaden hade att erbjuda, säger han och fortsätter:
– Min Golden Dream är något helt annat. Nu har jag en husbil som är välbyggd in i minsta detalj och helt fantastisk att köra. Det här är överlägset allt annat som jag har ägt.

Morgan hymlar inte med att han är perfektionist. Utvändigt är husbilen skinande blank och innanför dörrarna är känslan att man kommer in i en husbil som precis har lämnat fabriken. Men så är det inte. Morgans 12 meter långa och fyra meter höga Golden Dream, byggd på ett 3-axlat Volvo FH12-chassi, levererades 2016. Bilen har tagit familjen runt på resor både i Sverige och Europa.
– Det är ju en riktig lastbil med allt vad det innebär. Stark motor på 500 hästar, luftfjädring av bästa sort, dimensionerade bromsar och den styrbara boggien gör att den är väldigt smidig att köra, säger Morgan.

I husbilen saknas egentligen ingenting. Jämfört med en ”vanlig” husbil är det här något helt annat i fråga om materialval, utrustning och finish.
– Jag har haft fem husbilar genom åren och ett antal av de värsta och mest välutrustade. Men med tanke på vad jag har betalat så är jag besviken på vad jag fått. Det har varit mycket plast i inredningarna och ganska klena detaljer. Nu har jag en husbil i samma prisklass som tidigare, men kvalitetsmässigt är det här något helt annat. Nu är jag riktigt nöjd!

Mats Svensson är VD för Golden Dream och berättar om planerna för den svenska marknaden.
– Min gissning är att vi inom några år kommer att ha en årsvolym på 15 enheter. Vi har under snart två års tid testat av marknaden och responsen har varit väldigt bra. Jag vågar påstå att alla som bekantat sig med Golden Dream ser och känner att det här är en helt ny nivå av husbilar, säger Mats Svensson och tillägger:
– Starten för marknadsföringen och försäljningen sker i samband med Elmia Husvagn Husbil.

Golden Dream marknadsförs och säljs av Hobby Fritid i Tenhult som varit verksamma i branschen sedan 1994. Golden Dream är ett separat varumärke och vänder sig till kunder med extremt höga krav på mobilt boende.

För mer information, kontakta gärna Golden Dream:
Mats Svensson, 0708–17 48 20
mats.svensson@goldendream.se