Golden Heights frivilliga förtidsinlösen av utestående obligationslån 2019/2022

Report this content

Hänvisning sker till Golden Heights Aktiebolag (publ):s (”Emittenten”) säkerställda obligationslån 2019/2022 om 400 000 000 kronor (ISIN: SE0010599498) (“Obligationer/-na”) och till villkoren för sådana Obligationer (“Obligationsvillkoren”). Om annat inte anges ska definitioner använda i detta meddelande ha samma innebörd som i Obligationsvillkoren.

Emittenten har, genom meddelande daterat den 23 november 2021 (”Meddelande om Inlösen”), lämnat villkorat meddelande om Emittentens rätt att i förtid inlösa samtliga utestående Obligationer i enlighet med punkt 10.3 (Frivillig fullständig inlösen (köpoption)) i Obligationsvillkoren. Emittentens skyldighet att lösa in Obligationerna på Återbetalningsdagen (såsom definierad i Obligationsvillkoren) är villkorat av Finansieringsvillkoret (såsom definierat i Meddelande om Inlösen).

Emittenten meddelar härmed Agenten och Obligationsinnehavarna att förbehållet att Finansieringsvillkoret uppfylls den 14 december 2021 och med förbehåll för att Emittenten erhåller sådan likvid kommer Återbetalningsdagen att inträffa den 17 december 2021. Emittenten har rätt att framskjuta Återbetalningsdagen med högst två (2) Bankdagar från den 17 december 2021. Om Finansieringsvillkoret inte är uppfyllt eller om Emittenten inte bekräftar dess avstående från Finansieringsvillkoret senast den 17 december 2021, kommer Obligationerna att förbli utestående i enlighet med Obligationsvillkoren.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Madeléne Wingård, VD, tel: +46 340 59 54 10.

Denna information är sådan information som Golden Heights AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014/EU. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 23 November 2021 kl. 08.00 CET.