VD Madeléne Wingård lämnar Golden Heights Aktiebolag (publ)

Madeléne Wingård har idag meddelat styrelsen att hon säger upp sig från sitt uppdrag som verkställande direktör för Golden Heights Aktiebolag (publ)

Madeléne Wingård lämnar Golden Heights och enligt överenskommelse med styrelsen innebär det att hon har en uppsägningstid på 3 månader. Madeléne Wingård kommer att fortsätta vara verksam som verkställande direktör under denna period och fokusera fullt ut på Golden Heights verksamhet.

Rekrytering av en ny verkställande direktör kommer att inledas omgående och under uppsägningstiden kommer Madeléne Wingård att bistå bolaget i sökandet efter en ny verkställande direktör.

”Under sin tid som VD för Golden Heights har Madeléne gjort ett enastående arbete. Vi har varit kollegor under en mycket lång tid och det är väldigt tråkigt att hon nu lämnar oss. Vi upprätthåller en fortsatt stark relation. Jag är övertygad om att Madeléne kommer att fortsätta att bidra till bolaget under den återstående tiden och önskar Madeléne all lycka till”, säger Sten Warborn, styrelseordförande i Golden Heights.

Madelene Wingård, verkställande direktör, madelene.wingard@iduna.se, tel: +46 340 59 54 10

Sten Warborn, styrelseordförande, sten.warborn@iduna.se, tel: +46 709 43 93 30

Informationen är sådan som Golden Heights Aktiebolags (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 9 juni 2023, kl. 15:00.