Valberedning i Gomero Group AB (publ) inför årsstämma 2021

Report this content

Vid Gomero Group AB:s årsstämma den 20 maj 2020 uppdrogs åt styrelsens ordförande att senast per den 30 november 2019 sammankalla en valberedning som ska arbeta fram förslag att föreläggas årsstämman 2020.

Valberedningen ska, enligt beslut, bestå av en representant för envar av bolagets två största aktieägare samt en representant för de mindre aktieägarna, som ska utgöras av den största aktieägaren räknat efter de två största aktieägarna, tillika oberoende till de större aktieägarna samt styrelse och ledning. Valberedningen ska inom sig utse ordförande

Följande personer har accepterat att ingå i valberedningen: Jan-Eric Nilsson, som företrädare för IOWA Holding AB, Fredrik Sanell, som företrädare för Stiftelsen Chalmers Tekniska Högskola, Göran Nordlund, som företrädare för Fore C Investment Holding AB samt de mindre aktieägarna. Valberedningens ordförande är Fredrik Sanell.

De ägare som är representerade i valberedningen, innehar tillsammans 52,6 % av bolagets kapital och röster. Årsstämma avses att hållas i Göteborg i maj 2021. Aktieägare i Gomero Group AB är välkomna att senast 1 mars 2020 lämna förslag till någon av ovan nämnda ägarrepresentanter i valberedningen per e-post till info@gomero.com.

För ytterligare information:
Johan Rask, styrelsens ordförande, Gomero Group AB.
E-mail: rask.johan@gmail.com eller telefon: 0708-946060

Kort om Gomero

Gomero Group AB (publ) är ett bolag som hjälper kunder inom energisektorn till en långsiktigt hållbar ekonomisk tillväxt genom utveckling av system och tjänster för prediktivt underhåll – ett område med en mycket stark global tillväxt. Med uppkopplade produkter, sensorer, AI och dataanalys ser vi till att underhållsarbetet kan utföras optimalt och med en hög grad av automatisering.

Gomeros SaaS-baserade processtöd, IoT och en ökad digitalisering gör det möjligt att arbeta effektivt med autonoma, uppkopplade enheter – exempelvis på transformatorstationer och ställverk. För kunderna innebär det ökad driftsäkerhet, minskade kostnader och bättre möjligheter att arbeta med ett behovsstyrt underhåll. Det skapar också bättre förutsättningar för en ökad elektrifiering och ett effektivt miljö- och hållbarhetsarbete. Bland Gomeros kunder finns Ellevio, Vattenfall, Skagerak Energi, Fingrid och Deutsche Bahn.

Gomero Group AB (publ) – koncernen, med säte i Göteborg, består av tre helägda dotterbolag,
Gomero Nordic AB, WaterVision Sweden AB och IA Industriarmatur Australia Pty. Ltd.