Första numret av Good news magazine ute den 20 oktober: Nytt magasin med bara goda nyheter

Report this content

Nu kommer ett helt nytt magasin – med bara goda nyheter. Good news magazine kommer ut med sitt första nummer den 20 oktober och säljs i butiker i hela landet. Tidningen har startats av Daniel Mendoza, som hoppat av en karriär inom finanssektorn för att inspirera människor och visa på positiva saker i vår omvärld.

– Som många andra har jag tröttnat på att läsa om olyckor och problem. Med Good news magazine vill jag lyfta fram personer eller företeelser som kan inspirera till förändring och skänka glädje. Vi förnekar inte att det finns problem i vår omvärld, men vi väljer att fokusera på lösningarna, säger Daniel Mendoza, chefredaktör på Good news magazine.

Good news magazine är ett inspirationsmagasin som har plats för historierna som inte ryms i den vanliga nyhetsrapporteringen. Det kan vara personer, företag eller organisationer som har vänt en motgång till medgång, som förverkligar en dröm eller som har en vilja att förändra världen. Ansvarig utgivare och chefredaktör är Daniel Mendoza, och reportagen är skrivna av frilansjournalister.

Från börsplaceringar till chefredaktör

Daniel Mendoza har hoppat av finanssektorn för att förverkliga sin dröm att starta en tidning helt utifrån sina egna idéer. Han gör det tillsammans med sin fru Marielle, ansvarig för marknad och försäljning. Tanken på Good news magazine har Daniel burit med sig i tio års tid.

– Jag har ju en spretig bakgrund som ger mig erfarenhet som inte alla har. Jag kom till Sverige som flyktingbarn från Uruguay på 80-talet, har jobbat nästan lika många år inom modebranschen som inom finanssektorn. Jag tror att alla människor har en inre förmåga att själva påverka och förändra sina liv till något positivt, och det vill jag berätta i Good news magazine, säger Daniel Mendoza.

Fyra nummer per år – med olika tema

Good news magazine kommer ut med fyra nummer per år, alla med olika teman. Första numret har tema biologisk mångfald, och de kommande numren har teman humanism, med teknikens hjälp samt företag och organisationer. Good news magazine kommer att säljas på Pressbyrån i hela landet, i Press Stop samt i de stora livsmedelsbutikerna.

– Det är fantastiskt att vi lyckats få distribution i hela landet redan från början. Det är som ett kvitto för att jag har tänkt rätt, och nu väntar jag bara på att läsarna ska säga sitt, säger Daniel Mendoza.

Första numret av Good news magazine kostar 69 kr. Kommande nummer kostar 79 kr.

Det går också att prenumerera på den nya tidningen, se mer information på www.goodnewsmagazine.se. (Hemsidan finns uppe från vecka 42)

Digitala pressbilder finns på www.goodnewsmagazine.se under pressfliken. (Hemsidan finns uppe från vecka 42. Innan dess kan bilder beställas från marielle@mendozamedia.se)

För mer information kontakta gärna:

Marielle Mendoza, marknads- och försäljningschef Good news magazine, 070-220 09 54, marielle@mendozamedia.se

Daniel Mendoza, chefredaktör Good news magazine, 070-220 09 45, daniel@mendozamedia.se

Elin Undén West, Vår pr-byrå, 08-660 02 53, 0733-50 26 25, elin.unden@varprbyra.se

Taggar: