Affärsområdeschef Lars Wikman lämnar Goodtech

Lars Wikman, chef för affärsområde Projects & Services inom Goodtech, avgår enligt överenskommelse med företaget från sin tjänst på Goodtech.

Koncernchef Vidar Låte träder in som tillförordnad affärsområdschef för en kortare period och flyttar operativt till Sverige, där den största delen av affärsverksamheten av Goodtech är lokaliserad.

-          Lars Wikman har varit central i företagets utveckling, säger Vidar Låte. Goodtech arbetar nu vidare med det förbättringsprogram som har påbörjats och som syftar till att öka lönsamhet och effektivitet, minska omkostnader och därmed förbättra resultatet.

Efter eget önskemål lämnar Lars Wikman sin tjänst med omedelbar verkan.

Vidar Låte, Konsernsjef Goodtech, tlf +47 90139388, E-post: vidar.laate@goodtech.no

Goodtech ASA är noterad på Oslo Börs och har ca 1 400 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige, Norge och på Åland, samt en omsättning om ca 2,2 miljarder SEK. Koncernen levererar projekt, tjänster och produkter inom el- och processteknik, miljöteknik och industriteknik till energi, industri, infrastruktur, bygg och offentlig sektor i Norden.