Bättre grafisk prestanda

Goodtech Products lanserar Panel View Plus 6 operatörspaneler från Rockwell Automation.

Detta är en uppgradering av befintliga operatörspaneler för att kunna erbjuda bättre prestanda och nya funktioner. Panelen har ökat minne - 512MB DDR2 SDRAM ger mer kapacitet till grafiken. Snabbare minne och ökad processorkraft ger upp till 30% bättre uppdateringsfrekvens på bildskärmar. Detta är särskilt användbart vid användande av avancerad grafik med mycket information som ska visas.

Panelen kommer nu med FactoryTalk ViewPoint installerat som standard. Det är en inbyggd webbserver som låter dig visa bilderna från en vanlig webbläsare. Flera av de vanligaste webbläsarna stöds. FactoryTalk View ME 6.0 används för att konfigurera panelerna. Här är det implementerat flera möjligheter för animeringar och ökad användning av vektorgrafik. Logikmodulen i panelen är en separat enhet. Det är därför enkelt att uppgradera gamla paneler till den nya versionen.

Läs mer om panelerna här:  http://ab.rockwellautomation.com/Graphic-Terminals

För mer information, kontakta:

Sven Ringstad­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­, Key Account Manager, Automatisering, dir.tel: +47 22 79 08 13, mobil +47 971 60 315­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­, e-post: sven.ringstad@goodtech.no­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

Goodtech Products AS är en ledande produktleverantör och reperesenterar världsledande producenter inom fackområdena instrumentering, industriell kommunikation, automatisering och logistik. På marknaden är Goodtech  Products bland annat känt för varumärken som  Rockwell Automation, Kepware, Loop Telecom, Remote Control och MAFI. Goodtech Products är ett helägt dotterbolag till den börsnoterade teknologikoncernen Goodtech ASA (OSE:GOD).