Goodtech vann pris för bästa innovation

ABB Robotics har utsett Goodtechs automatiska pallkragemontering till årets ”Best Innovative Application”. Priset vanns i stark internationell konkurrens och ger stort erkännande på marknaden.

Lösningen för automatisk pallkragemontering har utvecklats av Goodtech Solutions AB, Karlstad i samband med leverans av en monteringslinje för bromssystem till Haldex Brake Products AB i Landskrona.

-          Detta har varit ett prestigeprojekt för oss, säger Goodtechs marknadschef Jörgen Sedeborn. Vi såg tidigt att pallkragemonteringen kunde effektiviseras, och utformade en universell lösning som kan fungera antingen som en självständig enhet eller som en integrerad del av en produktionslinje. Att vi vann årets innovationspris är ett stort erkännande som ger oss inspiration att utveckla flera innovativa lösningar för våra kunder.

ABB Robotics innovationspris delas ut årligen till den systemintegratör som har bidragit med den största innovationen. Lokala ABB-kontor världen över nominerar sina kandidater, och en internationell jury utser vinnaren. Priset delades ut den 22 juni i samband med ABB Robotics Partner Days 2011 i Västerås, Sverige.

För ytterligare information, kontakta:

Jörgen Sedeborn, Marknadschef Goodtech Solutions AB, Karlstad, tlf. +46 54 240 338, e-post: jorgen.sedeborn@goodtech.se
Hans R. Vedde, Koncerndirektör  Goodtech Solutions, tfn. +47 815 68 600, e-post: hans.vedde@goodtech.no

Goodtech ASA är noterad på Oslo Börs och har drygt 1 400 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige, Norge och på Åland, samt en omsättning om ca 2,2 miljarder SEK. Koncernen levererar projekt, tjänster och produkter inom el- och processteknik, miljöteknik och industriteknik till energi, industri, infrastruktur, bygg och offentlig sektor i Norden.