”Min Skyddsängel” till BRIS

Report this content

BRIS har nu fått sin egen Skyddsängel. Det är guldsmeden Hedvig Westermark som har skapat hängsmycket ”Min Skyddsängel” i Sterling silver och som nu säljs till förmån för BRIS, Barnens Rätt i Samhället.

– Det här är en fin symbol för vårt arbete som stödjer utsatta barn och unga, säger Kattis Ahlström, generalsekreterare på BRIS.

”Min Skyddsängel” har designats av Hedvig Westermark tillsammans med GoodValues, som tillverkar och säljer smycket till förmån för BRIS.

– BRIS gör ett ovärderligt arbete för barn och ungdomar som behöver stöd och jag vill gärna bidra med det jag kan. Därför har jag skapat ”Min Skyddsängel” exklusivt för BRIS. Det ligger mycket kärlek i tankarna bakom smycket, säger Hedvig Westermark.

Läs här om samarbetet mellan BRIS och GoodValues

Smycket Min Skyddsängel tillverkas i återvunnet äkta silver (925/1000) med en liten pärla och en tunn ankarlänk som halskedja speciellt anpassad för barn. Det säljs endast genom webbutiken på www.goodvalues.se

Hedvig Westermark är en av Sveriges mest välkända guldsmeder med egen verkstad och butik på Hornsgatan i Stockholm. Tillverkningen av Skyddsängeln sker för hand i Sverige

Om GoodValues

Blue Ocean Geographica AB (GoodValues) tillverkar och säljer smycken i samarbete med organisationer som på olika sätt arbetar för att förbättra den värld vi lever i. Det kan handla om miljön, mänskliga rättigheter, fred eller något annat. Gemensamt är att organisationerna står för goda värderingar, värderingar som vi delar. Därför marknadsför vi våra produkter under varumärket GoodValues, som på svenska betyder just ”goda värderingar”.
    Vi samarbetar endast med organisationer som har 90-konton. Ett 90-konto är ett plusgiro- eller bankgirokonto som kan användas vid insamlingar av pengar till välgörande ändamål. 90-konton beviljas av Stiftelsen för insamlingskontroll (SFI), som även har till uppgift att övervaka användningen av kontona. Syftet med 90-konton är att försäkra allmänheten om att pengarna går fram till de ändamål de ska användas till.

För varje smycke som säljs av GoodValues går en betydande del av överskottet till den organisation för vars förmån respektive smycke tagits fram.
    Blue Ocean Geographica AB bildades i mars 2006, då smycket Seven Blue Seas togs fram och började säljas i samarbete med svenska WWF. Under 2012 utökades verksamheten med smycket Min Skyddsängel till förmån för BRIS, Barnens Rätt i Samhället.

Kontakt: Jan von Baumgarten-Ståhlberg, VD i GoodValues/Blue Ocean Geographica AB,

tel 070-675 87 20, jan@goodvalues.se - www.goodvalues.se

Hedvig Westermark – www.smideochform.se