Stureplansgruppen investerar i sin personal genom att använda GOOZO

Report this content

GOOZO skapar förutsättningar för Stureplansgruppen att på ett proaktivt sätt uppnå välmående och engagerade medarbetare med lönsamhet som konsekvens. Dessa positiva effekter säkerställs genom att systemet automatiskt förser bolaget med rätt personalinsatser vid varje unik situation som tillgodoser individers, gruppers och organisationens behov. I samband med coronavirusets spridning drabbades besöksnäringen tidigt av minskade gästflöden till restauranger, hotell, möten och event. Efter denna minst sagt utmanande period, speciellt för bolagets personal, väljer nu Stureplansgruppen att investera i sina medarbetare genom att använda mjukvaran GOOZO.

Via GOOZO får Stureplansgruppen ett verktyg som i realtid rekommenderar rätt typ av åtgärd vid varje given situation som chefer ställs inför. De kan därigenom enkelt agera och bedriva ett kompetent förändringsarbete för att skapa en välmående arbetsplats för chefer och medarbetare. Stureplansgruppens medarbetare ges möjligheten att arbeta med sin individuella hälsa och sitt välbefinnande samt att delta i hälsofrämjande tävlingar genom gamification och blir belönade för sitt engagemang.

Om Stureplansgruppen

Stureplansgruppen är Sveriges ledande företag inom besöksnäringen har en omsättning på 1,3 miljarder SEK. Företaget grundades 1996 och har verksamheter i Stockholm, Göteborg, Visby och Åre. Flera av Sveriges mest kända enheter ingår i bolagets produktportfölj, som Bank Hotel, L’Avventura, Ekstedt, Spy Bar och Gamla Riksarkivet.

Om GOOZO

GOOZO är det enda verktyget i världen som hjälper organisationer att automatisera och skräddarsy kundanpassade personalinsatser och visa hur de ökar produktiviteten och det ekonomiska resultatet. GOOZO är en hjälpande hand gällande er personalhälsa både för HR, chefer och även för individen direkt.

Med grunderna i forskning och datadriven analys kan GOOZO hjälpa företag med behovsprioritering samt rekommenderade åtgärder kopplade till organisationen, gruppernas och individens behov i realtid. Tack vare de individanpassade aktiviteterna kan kunden följa utfallet med hjälp av löpande effektanalyser för att snabbt kunna uppnå önskad effekt.

Pressärenden hänvisas till VD Ulf Högström:
ulf.hogstrom@goozo.se
+46 (0)709-713243