Görvälns Slott 12:e bästa hotell i Sverige

Görvälns Slott i Järfälla har även i år erhållit utmärkelsen Travellers' Choise och placerar sig som 12:e bästa hotell i Sverige och 5:e bästa hotell i Stockholm.

- Jag är väldigt stolt över alla medarbetare som bidrar till att Görvälns Slott klättrar på Tripadvisors lista. Det är extra kul när det är gästerna som har gett sina betyg, säger Johan Eklund, VD för Workation Group AB där Görvälns Slott ingår.

Travellers' Choice-utmärkelserna infördes 2002 och är den finaste utmärkelse TripAdvisor kan ge. De här årliga utmärkelserna är de enda utmärkelser inom resebranschen som är baserade på miljontals omdömen och åsikter från resenärer världen över, och de ges till "de bästa av de bästa" när det gäller service, kvalitet och kundnöjdhet, från hotell och boenden till resmål, sevärdheter och till och med varumärken och produkter.

Vinnarna av Travellers' Choice utses varje år baserat på feedback från miljontals TripAdvisor-medlemmar. Travellers' Choice väljer ut inte bara populära val, utan verkligt enastående val som gör att resenärerna vill återvända.

Johan Eklund
CEO & Co- founder
johan.eklund@workationgroup.com

Vi tog över Görvälns Slott år 2008 och förvandlade den då förfallna fastigheten till ett boutiquehotell som idag är ett av Sveriges bästa. Vi har ritat och projekterat Görvälns 45 hotellrum helt själva och lagt ner både själ och hjärta i rummen. Det är inte bara vi som är stolta och nöjda med resultatet – vi har vunnit flera priser och våra hotellrum har fått stor uppmärksamhet i media, både i Sverige och internationellt. I april 2016 lanserades ”Restaurang Galleriet” på Görvälns Slott som en publik restaurang med sikte på att vara en av de absolut bästa i Sverige. Restaurangen fick White Guide "Mästarklass"-rankning (27:e bästa i Sverige) redan samma år. Visionen är att driva Sveriges enda riktiga ”Hide Away” och att skapa en kreativ mötesplats för livsnjutare, som liksom vi själva älskar god och hälsosam mat, gott vin och inte minst – att mötas i en kreativ miljö.