• Görvälns Slott AB/

Görvälns Slott utsett till Sveriges främsta boutique-, och mötes & konferens hotell. Görvälns Slott segrare i World Travel Awards

Report this content

Sveriges främsta boutique-, samt mötes & konferens hotell ligger i Järfälla utanför Stockholm. Igår kväll stod det klart att Görvälns Slott har vunnit två kategorier i prestigefyllda World Travel Awards 2012. Görvälns Slott slog därmed tunga medtävlare som Hotell Rival och Lydmar Hotel.

World Travel Awards, rese- och turismbranschens Oscars, avgjordes i går kväll i Algarve, Portugal. På röda mattan syntes Maria och Johan Eklund, ägare och utvecklare av hotellverksamheten på Görvälns Slott.

-       Det är ett stort erkännande för Görvälns Slott vinna inom två kategorier i World Travel Awards. Det är ett kvitto på att vår ambition att skapa en miljö med en varm personlig stil som fungerar lika bra för företag som privatpersoner har lyckats. Speciellt med tanke på att hotellet ligger cirka 20 km utanför Stockholm, säger Maria och Johan Eklund.

World Travel Awards syftar till att lyfta fram hotell i världsklass och hyllar kreativitet och innovation, allt för att skapa värdefulla reseupplevelser i en konkurrensutsatt bransch. Att få ett WTA-pris betraktas idag som en av de främsta utmärkelserna som en reseprodukt kan få. Juryn besår av resebyråer och agenter från över 160 länder över hela världen. Mer än 167 000 agenter har varit med och utsett sina favorithotell.

Övriga nominerade i kategorin Sweden’s Leading Boutique Hotel var: Berns Hotel, Elit Plaza Hotel, Hotel J Nacka Strand, Ice Hotel, Lydmar Hotel, Nordic Light, Hotel Skeppsholmen
Hotel Rival Stockholm

Övriga nominerade i kategorin Sweden’s Leading Meeteings & Conference Hotel var: Hotel Erikslund, Hotel Esplande, Hotel Master Johan, Rica Talk Hotel och Scandic Växjö

Johan Eklund, VD Görvälns Slott, E-post: johan.eklund@gorvalnsslott.se ,