Flyg lågpris från Göteborg-Landvetter Airport

Report this content

I november ökade utrikesresandet med 10 procent på Göteborg-Landvetter Airport. Även antalet inrikesresenärer ökade i november, med totalt 7 procent.

Hittills i år har drygt 3.7 miljoner människor rest till och från flygplatsen, en ökning med 4 procent. Stockholmsresandet fortsätter att öka, hittills i år har trafiken mellan Sveriges största städer ökat med 10 procent, drygt 1.2 miljoner passagerare. I mars 2006 startar FlyMe sin stora lågprissatsning på Göteborg-Landvetter Airport. Detta innebär tolv direktlinjer ut i Europa med priser som startar på 359 kronor. Dessutom börjar det isländska lågprisbolaget Icelandexpress flyga till och från Reykjavik i maj. – Nästa år blir verkligen spännande, kanske får vi se ännu fler lågprissatsningar från flygplatsen, säger Gösta Landgren. Detta är väldigt positivt för hela regionen, inte bara för flygplatsen. Fem-i-topp, utrikesdestinationer november (räknat i antal resenärer): Köpenhamn Amsterdam Frankfurt London Helsingfors