Nytt kakkoncept inspirerar till hembak: Kaknyheter för choklad- och nötälskare

Report this content

Nu kommer Bageriets Bästa – en ny kakfamilj med saftiga havrekakor från Göteborgs Kex, där det inte sparats på något. De två kaknyheterna, Johans Pecanpoesi och Christinas Chokladbegär, är havrekakor fyllda med naturliga goda ingredienser som mörk choklad och nötter. För den som vill och hinner baka själv står recepten skrivna på kakpaketen.
– Vi vet att många har en stressig vardag och inte hinner baka men önskar äta och bjuda på naturliga godsaker. Vi har utgått från de godaste råvarorna, samma som skulle ha använts om man bakat dom hemma, säger Camilla Everberg på Göteborgs Kex.

I serien Bageriets Bästa ingår även Havre & Bärdröm och Havre & Himmelrike.

Så hembakat det kan bli
Medarbetare på Göteborgs Kex har tagit fram sina favoritrecept och för att få kakorna saftiga har havre använts som bas i kakorna. Christinas Chokladbegär är precis som det låter, en kaka framtagen för chokladälskaren som inte kan motstå stora bitar mörk choklad och bittersöta coco nibs. Kakan är dessutom doppad i belgisk choklad och har en hint av apelsin.

Johans Pecanpoesi riktar sig i första hand till kakmonster med en fäbless för nötter. Havrekakan är fylld med stora, knapriga bitar av pekannötter, rostade mandlar och rostade hasselnötter. Precis som Christinas Chokladbegär är det en havrekaka med en hembakad smak och konsistens.
– Vi vill bjuda på hembakad känsla med naturliga råvaror och smaker som bara de bästa recepten och ingredienserna kan ge. Vi hoppas nu att Christinas och Johans favoriter även blir svenska folkets favoriter, säger Camilla Everberg, på Göteborgs Kex.
Fakta om kakorna:
En förpackning innehåller åtta kakor och väger 200 gram. Priset i butik är ca 25 kronor.
För bildmaterial gå in på http://www.goteborgskex.se/om-oss/kontakt/hor-av-dig-till-oss/bildbank
Användarnamn: ballerina lösen: kex eller kontakta Cecilia (se nedan).

För mer information om Bageriets Bästa kontakta gärna:
Camilla Everberg, Göteborgs Kex, tfn: 0303-20 91 29, camilla.everberg@goteborgskex.se
Cecilia Lago Albright, Vår pr-byrå, tfn: 08-660 02 74, cecilia.albright@varprbyra.se

Göteborgs Kex är Sveriges ledande leverantör av kex och kakor. Företaget har ca 500 anställda. Göteborgs Kex utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer produkter under en rad starka varumärken som Ballerina, Singoalla, Brago och Kung Oscar. Produktion sker vid företagets bageri i Kungälv. Göteborgs Kex AB ingår i den norska börsnoterade koncernen Orkla.