Påminnelse pressinbjudan: Kröning av Göteborgs Lucia på Kronhusgården

Report this content

Idag klockan 18.00 kröns Göteborgs Lucia 2014 på Kronhusgården. Klockan 17.50 kan den som vill gå med i luciatruppens fackeltåg från Gustaf Adolfs Torg till Kronhusgården. Men redan från klockan 17.00 blir det allsång på Kronhusgården där alla är välkomna att vara med och sjunga.

Göteborgs Luciatrupp har haft en fulltecknad kalender sedan mitten av november då röstningen på Göteborgs Lucia 2014 startade. Idag avslutas röstningen och Göteborgs Lucia 2014 kröns på Kronhusgården.

Före kröningen bjuds allmänheten in att delta i en allsångsstund med ringdans som anordnas av Kronhusbodarna under ledning av Pernilla Warberg.

Vad: Kröning av Göteborgs Lucia 2014
När:
Idag, onsdag 10 december klockan 18.00.
Plats:
Kronhusgården, Kronhusbodarna i Göteborg.

Program:
17.00 Allsång med Pernilla Warberg.
17.45 Samling på Gustaf Adolfs torg för fackeltåg till Kronhusgården (avgång kl. 17.50)
18.00 Kröning av Göteborgs Lucia 2014 på Kronhusgården.

Man kan lyssna på Luciakandidaterna via telefon, på webben eller vid de offentliga uppträdandena. Röstningen sker endast via telefon och det finns möjlighet att rösta fram till klockan 15.00 idag, den 10 december.

I år går Göteborgs Lucia-insamling till Insamlingsstiftelsen vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus och specifikt till musikstudioverksamheten på sjukhuset.

För ytterligare information:
Ulrika Dybler, insideout, tfn 0707-41 44 04, ulrika.dybler@insideout.se

Göteborgs lucia och hennes tärnor har spridit ljus och värme i Göteborg sedan 1935. Projektets stora uppgift är att samla in pengar till olika organisationer och verksamheter som arbetar med att hjälpa människor som har det svårt. Eventbyrån insideout projektleder Göteborgs Lucia som finansieras av ett 20-tal samarbetspartners i Göteborg, där Göteborgs-Posten är huvudpartner.

Taggar: