Ricard Robbstål blir ny vd för GP

Report this content

Styrelsen i Göteborgs-Posten har beslutat att utse Ricard Robbstål till ny vd för GP. Ricard Robbstål kommer också att ingå i Stampen-gruppens koncernkoordinationsgrupp och tillträder sin tjänst efter påsk.

Ricard Robbstål har en lång ledarerfarenhet från både medie - och konsumentvarubranschen och anställdes på GP som chef Privatmarknad 2002. Sedan 2005 har han haft befattningen som försäljnings- och marknadsdirektör på GP. - Ricard har en mycket gedigen erfarenhet från försäljningssidan vilket är en stor tillgång i arbetet att skapa lönsamhet och tillväxt. Han har en stor respekt och förståelse för den lokala journalistiken och har visat en lyhördhet för balansen mellan de redaktionella och kommersiella värdena, säger Tomas Brunegård, styrelseordförande i GP. - Det är väldigt roligt att kunna konstatera att en intern kandidat stod sig så stark i den mycket hårda konkurrensen, avslutar Tomas Brunegård. - GP är ett fantastiskt företag med ett urstarkt varumärke och en unik lokal förankring. Jag är både stolt och glad över att få möjlighet att tillsammans med mina medarbetare leda och utveckla bolaget vidare, kommenterar Ricard Robbstål. Som tidigare meddelats har nuvarande vd på GP, Lars Rundblom, utsetts till marknadsdirektör i Stampen AB.

Taggar: