Delårsrapport 1 januari – 30 september 2012

• Nettoomsättningen minskade till 362 mkr (480).
  • Rörelseresultatet minskade till -11,3 mkr (8,2). Resultatet efter finansiella poster uppgick till -24,6 mkr (-1,1). Under tredje kvartalet uppgick rörelseresultatet till 2,4 mkr (1,0). Resultatet efter finansiella poster uppgick under tredje kvartalet till -2,4 mkr (-2,5). Resultatet i kvartalet har påverkats positivt med 4,3 mkr av poster av engångskaraktär.
  • Resultatet efter skatt uppgick till -17,4 mkr (-1,0), vilket motsvarar -2,87 kronor (-0:16) per aktie.
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -32,4 mkr (-61,3). Under tredje kvartalet uppgick kassaflödet till -20,3 mkr (-24,9). Ökad aktivitet i pågående arbeten under tredje kvartalet är största förklaringen till kassaflödets utveckling.
  • Götenehus har förvärvat VärsåsVillan AB, en av Sveriges ledande tillverkare av fritidshus, och avser att strukturera och samordna verksamheten med Götenehus nuvarande verksamhet.

Claes Hansson, VD och koncernchef
Telefon: 0511-34 53 04, 0708-35 09 68