Götenehus bygger nya bostäder i Väppeby, Bålsta

I Bålsta, Håbo kommun, cirka fyra mil nordväst om Stockholm, uppför Götenehus 16 moderna par- och kedjehus upplåtna som bostadsrätter.  Försäljningen startar den första december i samarbete med Husman Hagberg.

På området Väppeby Park kommer Götenehus att uppföra 16 par- och kedjehus i bostadsrättsform. Sedan tidigare har Götenehus byggt 14 bostäder i samma område upplåtna med äganderätt.

Husen blir i två plan med en bostadsyta på 122 kvadratmeter och får ett traditionellt uttryck exteriört med schatterat tegel och spröjsade fönster. Carport och förråd ingår till varje bostad liksom färdig gräsmatta, asfalterad uppfart och uteplats med trall.

- Väppeby Park är perfekt för dig som längtar till ett aktivt liv med bra pendlingsmöjligheter säger Sofie Lundberg, projektutvecklare på Götenehus. Här finns till exempel natursköna strövområden, elljusspår, slalombacke och skatepark. För dig som pendlar finns goda pendlingsmöjligheter både till Stockholm och Uppsala. Säljstarten sker den första december i samarbete med Husman Hagberg och inflyttning påbörjas under kvartal 2 2023.

Läs mer om Brf Väppeby Ängslycka; www.gotenehus.se/vappebyangslycka

För mer information vänligen kontakta:
Sofie Lundberg, projektutvecklare Götenehus AB, 08-514 816 82, sofie.lundberg@gotenehus.se

Götenehus Group är en etablerad aktör på den svenska bostadsmarknaden där koncernen bedriver bostadsutveckling och småhusverksamhet genom varumärkena Götenehus och Swebostad. Verksamheten omfattar utveckling av nya bostadsområden samt försäljning och uppförande av industriellt producerade bostäder av trä. Koncernen bedriver också långsiktig förvaltning av bostäder genom det delägda fastighetsbolaget Trähusstaden Sverige AB. Götenehus B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Läs mer på www.gotenehusgroup.se.