Götenehus säljstartar stadsradhus i Pedagogen Park, Mölndal

Längs med Bifrostgatan i Mölndals nya stadsdel Pedagogen Park planerar Götenehus att uppföra sju friköpta stadsradhus med varierande höjder och skiftande material. På söndag 18/6 startar försäljningen i samarbete med Svensk Fastighetsförmedling.

Radhusen upplåts som äganderätter och byggs i tre plan om 5 rum och kök med en boyta på totalt 123 kvm. Varje bostad får en egen uteplats samt generös takterrass. Mellan huskropparna planeras en gemensam skyddad grön plats samt miljöhus för källsortering. Radhusen får mycket låg energiförbrukning och värms upp med fjärrvärme. Varje radhus kommer även att utrustas med solpaneler.

- Vår vision med det nya kvarteret i Pedagogen Park är att kombinera god arkitektur med våra tankar om hållbarhet, för ett hållbart boende över tid. Vi har lagt stor vikt vid att skapa hus och utomhusmiljöer som passar i stadsmiljön och integreras väl med befintlig och kommande bebyggelse. Läget är utmärkt för den som vill ha nära till naturområden, skola, mataffär och vårdcentral säger Sara Almroth, projektutvecklare på Götenehus.

- Säljstarten sker på söndagen den 18/6. Från och med kl.12.00 går det att boka sin bostad och då gäller först till kvarn. Radhusen släpps sedan på Hemnet den 19/6 i samarbete med Svensk Fastighetsförmedling, fortsätter Sara.

Byggstart planeras preliminärt till december 2023 och inflyttning i kvartal 1 2025.

Läs mer om Götenehus bostäder i Pedagogen Park; www.gotenehus.se/pedagogenpark

För mer information vänligen kontakta:
Sara Almroth, Projektutvecklare Götenehus AB, 073-942 09 17, sara.almroth@gotenehus.se

Götenehus Group är en etablerad aktör med en unik position på den svenska fastighets- och bostadsmarknaden där koncernen bedriver fastighetsutveckling, bostadsutveckling och småhusverksamhet. Verksamheten bedrivs under varumärkena Forshem Fastigheter, Trähusstaden samt Götenehus och Swebostad. Götenehus Groups B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. Läs mer på gotenehusgroup.se