Tobias Nordendorph ny affärsområdeschef på Götenehus

Götenehus har rekryterat Tobias Nordendorph som ny chef för affärsområdet Villor och fritidshus. Tobias, med bakgrund bland annat som vd för Lidbil och försäljningsdirektör för Bilia i Skaraborg, börjar sin tjänst den 7 augusti.

Småhusbranschen är inne i en spännande tid och behovet av hållbart byggande av småhus är större än på länge. Sju av tio vill bo i villa. Samtidigt är bostadsbranschen under stor press vilket ger Götenehus, som en stabil och långsiktig småhusaktör, möjligheter att utvecklas och driva ett systemskifte för att vara det självklara valet för alla dem som vill ha ett boende med inbyggd omtanke.

– I den här omställningen har vi stort fokus på vårt erbjudande och på hur vi kan möta kundens husdrömmar på ett nytänkande sätt. Med sina personliga egenskaper och sin ledarerfarenhet från personbilsbranschen blir Tobias en viktig del i byggandet av nya Götenehus, säger Andreas Gustafsson, vd och koncernchef för Götenehus Group.

Tobias Nordendorph kommer närmast från Lidbil AB, där han sedan 1 februari 2019 har arbetat som vd.

– Götenehus har ett väldigt starkt varumärke och eftersom jag bor i Lidköping är det med stolthet jag får vara med och utveckla ett bolag som Götenehus. Det är en möjlighet att göra ett avtryck. Villor och fritidshus är stora beslut för dem som köper och dessutom påverkar husen samhället under lång tid framöver. Det är också en spännande bransch med ett stort behov av förändring. Kunden är digital, men det personliga mötet är väldigt viktigt när det gäller så viktiga beslut som att köpa hus. Bolaget med den bästa omnikanalen tar störst marknadsandel. Därför ska Götenehus vara det bästa alternativet, både digitalt och fysiskt, säger Tobias Nordendorph.

Tobias Nordendorph efterträder Fredrik Arvidson som slutar efter sju år som affärsområdeschef.

– Jag vill med stor uppskattning tacka Fredrik för alla insatser och det stora engagemang som han har bidragit med under sin tid på Götenehus både som kollega och ledare. Det en bra tid för Fredrik att ladda för nya utmaningar och jag önskar honom stort lycka till, avslutar Andreas Gustafsson.

Fredrik Arvidson är kvar på Götenehus till den 30 oktober.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Andreas Gustafsson, VD och koncernchef Götenehus Group AB, 072-241 21 15, andreas.gustafsson@gotenehus.se

Götenehus Group är en etablerad aktör med en unik position på den svenska fastighets- och bostadsmarknaden där koncernen bedriver fastighetsutveckling, bostadsutveckling och småhusverksamhet. Verksamheten bedrivs under varumärkena Forshem Fastigheter, Trähusstaden samt Götenehus och Swebostad. Götenehus Groups B-aktier är listade på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB. Läs mer på gotenehusgroup.se