Pressinformation: Varmt välkommen till Gothia Cup 2011

Pressinformation: Varmt välkommen till Gothia Cup 2011

Den 18 juli startar den 37:e upplagan av Gothia Cup i Göteborg – världens största ungdomsfotbollsturnering för klubblag och sedan år 2009 officiella världsmästerskapen för ungdomar i klubblag. Media hälsas varmt välkomna att bevaka Gothia Cup 2011.

Kontakter under turneringen: Pär Karlsson, presschef. Tel: 0708-12 27 30 Dennis Andersson, generalsekreterare. Tel: 0708-88 71 12 Lena Rönnefors, turneringsledare. Tel: 0707-88 71 10 Presscenter. Tel: 0736-55 62 07. E-post: press@gothiacup.se

Resultatservice (uppdateras senast en timme efter färdigspelad match) http://www.gothiacup.se

Ackreditering (till invigningen och finaler): Maila namn och uppdragsgivare/redaktion till press@gothiacup.se

Presscenter: Beläget i Centralinformationen i Exercishuset på Heden. Öppet söndag 17 juli – lördag 23 juli mellan 09.00-21.00.

Fakta Gothia Cup 2011: Gothia Cup i siffror Historik Flest segrar Deltagande nationer Deltagande lag och spelprogram Visste du att… All Star Team

Bilder och videomaterial för fri publicering: Gothia Cup pressrum