Bred lansering av smart betaltjänst öppnar miljardmarknad för Goyada

Bred lansering av smart betaltjänst öppnar miljardmarknad för Goyada - 2,4 miljoner svenskar kan nu ladda mobiltelefonen via nätet Goyada genomför under hösten en bred lansering av en laddningstjänst för mobiltelefoner i samarbete med flera ledande svenska portaler. Målgruppen för den nätbaserade tjänsten är de knappt 2,4 miljoner svenskar som med sina kontantkort ringer för mer än en miljard kronor årligen. Företaget planerar att på sikt samarbeta även med europeiska portaler för att marknadsföra tjänsten i Europa. - Det finns en enorm potential i den här tjänsten. Allt fler svenskar och européer använder kontantkort i sin mobiltelefoner och allt fler börjar förstå att handel över nätet är ett säkert och i många fall överlägset alternativ till traditionell handel. Vi har under sommarens testperiod sett att tjänsten är populär och därför breddar vi nu våra distributionskanaler på den svenska marknaden. Vi vill i ett senare skede även nå ut på den europeiska marknaden, säger Anders Olsson, grundare och chefvisionär på Goyada. Betaltjänster gör att mobiltelefonanvändaren på ett enkelt sätt kan ladda sin mobiltelefon 24 timmar om dygnet direkt från nätet på ett flertal välbesökta portaler som Aftonbladet.se, Yahoo.se och Passagen. Tjänsten fungerar för samtliga operatörer på den svenska marknaden. Kunden betalar med kreditkort eller genom en banktjänst på internet som är kopplad till de fyra svenska storbankerna. Goyada har under sommaren testat tjänsten på några svenska sajter. Den nya versionen har gjorts ännu mer användarvänlig och kommer att finnas tillgänglig på ett större antal sajter, vilket kommer att förbättra kontakten med marknaden. Företaget ger i samband med lanseringen sina kunder en rabatt på 20 kronor vid varje tankningstillfälle. De svenska portaler som Goyada samarbetar med kan nu erbjuda ett ännu bredare utbud av tjänster vilket ökar trafiken till portalerna. Responsen från bland annat Aftonbladet har därför varit mycket positiv. - Aftonbladet ska ligga i framkant för utvecklingen av teknik och tjänster på Internet. Vi erbjuder tjänster som förenklar livet för våra användare och där fyller den här tjänsten ett behov. Nu behöver man inte gå till butiken för att fylla på sitt kontantkort, det kan man göra på aftonbladet.se, säger Eva Åhlfeldt Brådhe, försäljningschef Aftonbladet Nya Medier. För ytterligare information kontakta: Anders Olsson, 08-555 172 00, 070-734 84 57 alt. E-post: anders.olsson@goyada.com Besök gärna www.goyada.com Goyada är ett svenskt wirelessföretag som tillhandahåller tjänster för mobil marknadsföring och m-commerce mot konsumenter och företag. Företaget är ledande på den svenska marknaden och var först med att använda mobiltelefonen som marknadsföringsinstrument. Goyadas tjänster och produkter möjliggör exempelvis tävlingar, marknadsundersökningar och laddning av kontantkort. Goyada grundades i juni 1998 och har idag 51 medarbetare och finns representerade i Sverige, Storbritannien och Tyskland. Goyada ägs av bland andra Speed Ventures, Nomura, Internet Ventures och TD Capital. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/08/20001108BIT00610/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/08/20001108BIT00610/bit0002.pdf