Följ Sverige i Fotbolls-EM med hjälp av mobilen

Följ Sverige i Fotbolls-EM med hjälp av mobilen - Goyada ger dig senaste nytt från EM i Holland/Belgien Nu kan alla med mobiltelefon följa Sveriges öden och äventyr i EM i fotboll som spelas i Holland/Belgien med start den 10 juni. Goyada kommer att skicka ut information om vad som händer i matcherna i form av SMS- meddelanden till mobiltelefonen. Goyada har egna reportrar på plats i Holland och Belgien som kommer rapportera direkt från EM i fotboll. För att få tillgång till nyheterna är det bara att ringa 020-EMboll (020- 362655) och lägga på efter en signal. Numret man ringer är alltså kopplat till de bokstäver som finns på telefonens tangentbord. - Vi vill ge alla fotbollsälskare möjlighet att följa hur det går för Sverige i EM. Och att göra det med mobiltelefonen är ett utmärkt sätt om man inte kan vara på plats eller inte har möjlighet att till exempel följa matcherna på radio eller TV, säger Anders Olsson VD på Goyada. Informationen från EM i fotboll kommer innehålla fakta om mål, slutresultat och andra viktiga och underhållande händelser. Intresset har visat sig vara mycket stort och redan efter två dagar har 10 000 personer anmält sig till Goyadas EM-service. Informationen från EM är gratis och tillhandahålls med hjälp av Goyadas patentsökta tjänst, YadaPost, som är utvecklad för att skicka information konsumenten själv väljer att få. Med YadaPost kan konsumenten välja vilka informationskällor han/hon anmäler sig och alltså själv styra vad som sänds till mobiltelefonen. - Det är bara fantasin som sätter gränser för vad man kan göra med mobiltelefonen. Vi vill visa att mobilen kan användas till så mycket mer än att endast prata i. Att ta emot och skicka SMS-meddelanden är ett utmärkt sätt att kommunicera, säger Anders Olsson. Goyadas tjänster, idag elva till antalet, finns att tillgå på www.goyada.com är det närmaste marknaden idag kommer en heltäckande Internettjänst för mobiltelefoni och innebär att mobiltelefonen får en rad nya användningsområden. Tjänsterna på www.goyada.com är utformade för dagens mobiltelefoner och kommer, i takt med att nya tekniker introduceras på marknaden, fortlöpande att uppgraderas. För ytterligare information kontakta: Anders Olsson, VD Goyada, 08-555 172 00, 070-734 84 57 E-post: anders.olsson@goyada.com Fredrik Elmqvist, marknadschef Goyada, 08-555 172 00, 070-453 10 63 E-post: fredrik.elmqvist@goyada.com Besök gärna: www.goyada.com Goyada utvecklar och tillhandahåller tjänster för mobiltelefonanvändare. Tjänster anpassade både för Internet och det mobila telenätet, s k wirelesstjänster. Goyada grundades i juni 1998 och har idag 40 medarbetare. Goyada ägs bland annat av företagets personal och Speed Ventures. Speed Ventures affärsidé är att starta och investera i nya företag med verksamheter relaterade till Internet och mobilt Internet. Besök gärna www.speedventures.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00360/bit0002.pdf