• Goyada/

Game, set och skvaller från Stockholm Open - helt gratis och direkt till din mobiltelefon Goyada och Svenska Dagbladet ger möjlighet för alla som inte själva kan vara på plats i Kungliga Tennishallen att följa dramatiken i Stockholm Open. Allt man behöver är en mobiltelefon - som förstås bör hållas avstängd om man trots allt befinner sig nära en tennisbana, kunglig eller ej. Samarbetet mellan Goyada och Svenska Dagbladet innebär att tidningens journalister står för det redaktionella innehållet och att Goyada levererar den tekniska lösning som möjliggör tjänsten. - Vi tycker det är spännande att få vara med och föra Stockholm Open vidare in i 2000-talet. Det här är ett bra exempel på hur man kan dra nytta av vår unika teknik och kunskap om mobiltelefon-tjänster, säger Anders Olsson, grundare och chefvisionär på Goyada. För att anmäla sig till tjänsten ringer man 020-TENNIS (020-83 66 47) från sin mobil. Under turneringen får man sedan tre sms-meddelanden om dagen. Lagom till frukost kommer de svenska spelarnas spelprogram, vid lunch de första match-resultaten och på kvällen sammanfattas speldagen. Man kan också anmäla sig till en särskild nyhetstjänst. Färska spelarkommentarer och skvaller levereras då direkt till mobilen. Skicka bara ett sms med texten "tennis" till 5655 så är det klart. I samarbete med huvudsponsorerna Vasakronan, Siemens, Scania och BMW kommer det under veckan även att arrangeras frågesport via mobilen. - Det här är ett perfekt sätt att ytterligare öka värdet på evenemanget, både för våra besökare och sponsorer. För fem år sedan var vi först i världen med att visa matcher live på webben så det känns rätt att vi gör detta nu, säger Christer Fogelmarck, projektansvarig för Scania Stockholm Open. Mer information finns på www.stockholmopen.se och www.svd.se. För ytterligare information kontakta: Anders Olsson tel. 08-555 172 00, 070-734 84 57 alt. E-post: anders.olsson@goyada.com Christer Fogelmarck, projektansvarig, Eventum, tel. 08-450 2600 Besök gärna www.goyada.com Goyada är ett svenskt wirelessföretag som tillhandahåller tjänster för mobil marknadsföring och m-commerce mot konsumenter och företag. Företaget är ledande på den svenska marknaden och var först med att använda mobiltelefonen som marknadsföringsinstrument. Goyadas tjänster möjliggör exempelvis tävlingar, marknadsundersökningar och laddning av kontantkort. Goyada grundades i juni 1998 och har idag 51 medarbetare och finns representerade i Sverige, Storbritannien och Tyskland. Goyada ägs av bland andra Speed Ventures, Nomura, Internet Ventures och TD Capital. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/16/20001116BIT00470/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/16/20001116BIT00470/bit0002.pdf