Goyada och Speed Ventures lanserar unik Internetportal för mobiltelefoni

Goyada och Speed Ventures lanserar unik Internetportal för mobiltelefoni Idag lanserar det svenska wireless-företaget Goyada och Speed Ventures en Internetportal för mobiltelefoni. Portalen, goyada.com, är unik i sin omfattning och innehåller flera nyutvecklade och patentsökta tjänster. På goyada.com blir det tex. möjligt att ladda kontantkort till mobiltelefonen, bygga en egen wap-hemsida, skapa register och listor för utskick av information och reklam, prenumerera på information från tex. butiker och företag och dessutom ta emot e-post. Portalen, goyada.com, är det närmaste marknaden idag kommer en heltäckande Internettjänst för mobiltelefoni och innebär att mobiltelefonen får en rad nya användningsområden. Tjänsterna på goyada.com är utformade för dagens mobiltelefoner men kommer, i takt med att nya tekniker introduceras på marknaden, fortlöpande att uppgraderas. - Goyada.com erbjuder en helt ny typ av mobila tjänster som är utvecklade för att passa på dagens marknad. Och när WAP slår igenom, så har vi ytterligare tjänster som är utformade för just den tekniken, säger Jan Gapinski, styrelseordförande i Goyada och VD för Speed Ventures. Goyada lanserade i början av februari YadaPrice, en patentsökt tjänst som hjälper konsumenten jämföra priset på CD-skivor i butik med priserna hos Internetbutikerna. - Detta är bara början. Idag erbjuder vi elva tjänster på goyada.com men kommer kontinuerligt att utöka utbudet. Vi kommer erbjuda fler nya unika tjänster som ger individen ökad frihet och som hjälper konsumenten att spara pengar, säger Anders Olsson VD på Goyada.com. goyada.com erbjuder idag följande tjänster: 1. YadaFuel - Med YadaFuel kan alla med kontantkort fylla på telefontid på sitt kort när som helst på dygnet oavsett vilken operatör man är ansluten till. Genom att använda YadaFuel får konsumenten bonuspoäng som gör att man kan utnyttja övriga tjänster på goyada.com. Idag använder 1.8 miljoner svenskar kontantkort. 2. YadaPost - Patentsökta YadaPost är en ny tjänst för riktad kommunikation mellan konsumenter och annonsörer. Genom att ringa ett utvalt telefonnummer ansluter sig konsumenten till utskick från en speciell annonsör. Informationen som konsumenten valt att få kommer i form av SMS-meddelanden till mobiltelefonen. 3. YadaPrice - Tjänsten YadaPrice jämför priset i vanliga butiker med priset hos Internetbutikerna. YadaPrice omfattar inledningsvis skiv- branschens 60-i-topplista men kommer fortlöpande att utökas med andra typer av produkter såsom t ex dataspel och hemelektronik. Redan idag är det möjligt att använda YadaPrice med wap-telefon. 4. Dating - goyada.com hjälper till att fixa en perfekt date. Genom att uppge sin personliga profil kan goyada.com matcha den mot likartade profiler i företagets databas. 5. BuddyList - BuddyList är en tjänst där man kan lägga in sina vänner på en telefonlista. En lista som används för att till exempel bjuda in till fest eller sprida information. 6. E-mail, SMS - På goyada.com är det möjligt att ordna så att e-posten sänds till mobiltelefonen. 7. Quotes - En tjänst som regelbundet skickar kända och tänkvärda citat till mobiltelefonen. 8. ClubList - Till ClubList kan personer anmäla sig för att få information från avsändaren. ClubList är anpassad för större utskick. 9. My Wap Page - Alla med wap-telefon kan bygga sin egen wap-hemsida sida på goyada.com med länkar till andra sidor på Internet. 10. Stock Service - Stock Service är en tjänst som ger information om förändringar av börskurser. 11. Happening in Town - Tjänsten för alla som vill vara uppdaterade med det senaste som händer på partyfronten. För ytterligare information kontakta: Anders Olsson, VD Goyada 08-54 54 23 23, 070-734 84 57 Jan Gapinski, VD Speed Ventures 08-555 43 660, 0708-42 52 92 E-post: anders.olsson@Goyada.com, jan.gapinski@speedventures.com Besök gärna www.goyada.com, eller www.speedventures.com Goyada utvecklar och tillhandahåller tjänster för mobiltelefonanvändare. Tjänster anpassade både för Internet och det mobila telenätet, s k wirelesstjänster. Goyada grundades i juni 1998 och har idag 20 medarbetare. Goyada ägs bland annat av företagets personal och Speed Ventures. Speed Ventures affärsidé är att starta och investera i nya företag med verksamheter relaterade till Internet och mobilt Internet. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00020/bit0002.pdf