Demonterbart stängsel vid högriskmatcher på Ullevi

Report this content

Att fotbollsmatcher mellan rivaliserande klubbar tyvärr ofta resulterar i bråk och skadegörelse är allmänt känt. Det finns många sätt att angripa problemet på och nu kan vi rapportera om en ny och effektiv lösning som tagits i bruk i Göteborg.

För att höja säkerheten vid högriskmatcher som spelas på arenorna Nya och Gamla Ullevi i Göteborg valde GotEvent AB att installera demonterbart Secure-stängsel från GPP Perimeter Protection AB.

Nu kan personalen vid fotbollsarenorna själva, utifrån gällande hotbild höja säkerheten genom att montera upp Secure-stängsel i gjutna fundament, och därigenom skilja de 2 supportergrupperna från varandra. Efter matchen plockas stängslet ner och förvaras i förråd.

Detta är en helt ny metod för att flexibelt kunna utnyttja stängsel när behov uppstår. Vi har även fått förfrågningar kring denna lösning för andra verksamheter, där den gemensamma nämnaren är tillfälligt stängsel, men av en betydligt högre säkerhetsklass än byggstängsel på betongfundament som idag är den vanligaste lösningen, säger Jörgen Svensson, regionschef på GPP Perimeter Protection i Göteborg.

Jörgen Svensson

GPP Perimeter Protection AB
Regionschef
jorgen.svensson@perimeter.se

Philip Zamore
GPP Perimeter Protection AB
Marknadschef
philip.zamore@perimeter.se

I vårt erbjudande ingår säkerhetslösningar som ger trygghet för individ, industri och områden som är speciellt riskutsatta. Våra lösningar ska ge dig som kund en välavvägd lösning som kombinerar säkerhet och effektiva flöden för dina specifika behov.
Bland våra lösningar finner du krasch-testade grindar, vägspärrar, pollare, bommar, rotationsgrindar, elstängsel och traditionellt Gunnebostängsel, skjut- och slaggrindar i aluminium och stål.
Vi är även leverantörer av vägsäkerhetslösningar och Hem & Villa stängsel som säljs via återförsäljare.

GPP Perimeter Protection, en del av Perimeter Protection Group är en av Europas ledande leverantörer av områdesskydd.

Taggar: