Säkerheten står i fokus när Stockholms Hamnar växer

Report this content

När Stockholms Hamnar ville förbättra logistiken för Energihamnen Loudden kallades GPP Perimeter Protection in för att hjälpa till. Målet var en snabbare hantering av in- och utpassager, samtidigt som man höjde kraven på såväl säkerhet som hållbarhet.

Lösningen blev att de tidigare bommarna kombinerade med slaggrindar ersattes av 2 stycken EntraQuick QFG, GPP Perimeter Protections egentillverkade snabbvikgrind som garanterar minsta möjliga öppettid efter passage.

- Vi ser styrkan och hållbarheten  i lösningen och tror att detta kan bli en standardlösning för  framtida installationer och uppgraderingar av in- och utpassager där trafiktätheten är hög och god säkerhet krävs, säger Hans Kemkes, säkerhetschef Stockholms Hamnar.

- Normalt brukar vi installera EntraQuick QFG grindar på nya positioner med detta är första gången som ett faktiskt utbyte mot en befintlig men äldre teknik/lösning skett, vilket vi är väldigt glada och stolta över, konstaterar Johan Matic, regionschef på GPP Perimeter Protection.

Detta är inget nytt för Stockholms Hamn då de har även tidigare valt denna lösning men då som nyinstallation till utvecklingen av Värtahamnen. Då installerades det 3 stycken EntraQuick QFG, varav en av dessa även kompletterades med passersystem för kontroll av långtradare. Förutom grindar installerades även 450 meter Secure-stängsel.

Johan Matic
GPP Perimeter Protection AB
Regionschef
johan.matic@perimeter.se

Philip Zamore
GPP Perimeter Protection AB
Marknadschef
philip.zamore@perimeter.se

I vårt erbjudande ingår säkerhetslösningar som ger trygghet för individ, industri och områden som är speciellt riskutsatta. Våra lösningar ska ge dig som kund en välavvägd lösning som kombinerar säkerhet och effektiva flöden för dina specifika behov.
Bland våra lösningar finner du krasch-testade grindar, vägspärrar, pollare, bommar, rotationsgrindar, elstängsel och traditionellt Gunnebostängsel, skjut- och slaggrindar i aluminium och stål.
Vi är även leverantörer av vägsäkerhetslösningar och Hem & Villa stängsel som säljs via återförsäljare.

GPP Perimeter Protection, en del av Perimeter Protection Group är en av Europas ledande leverantörer av områdesskydd.

Taggar:

Citat

Vi ser styrkan och hållbarheten i lösningen och tror att detta kan bli en standardlösning för framtida installationer och uppgraderingar av in- och utpassager där trafiktätheten är hög och god säkerhet krävs.
Hans Kemkes, säkerhetschef Stockholms Hamnar