GPX Medical medverkar på Aktiedagen Digital i Stockholm den 8 september

Den 8 september 2020 är det dags för Aktiespararnas Aktiedag Digital i Stockholm. VD Hanna Sjöström presenterar GPX Medical klockan 11.20-11.50.

Aktiedagen är ett digitalt event och presentationen kan streamas live på https://www.aktiespararna.se/tv/live och kommer även i efterhand att vara tillgänglig på GPX Medicals hemsida, www.gpxmedical.se. Deltar du live har du möjlighet att ställa dina frågor till Hanna Sjöström i samband med frågestunden direkt efter presentationen. Du kan skicka in frågor i förväg eller under GPX Medicals presentation. Skicka din fråga till event@aktiespararna.se eller via sms 0705 76 86 89.

För mer information om evenemanget, besök:

GPX Medical AB (publ)

info@gpxmedical.se

GPX Medical AB utvecklar medicinteknisk utrustning för kontinuerlig monitorering av lungorna hos för tidigt födda barn. Omedelbar detektion av komplikationer ger möjlighet till tidig behandling och förbättrad vård.  Den patenterade teknologin är baserad på en spektroskopisk metod utvecklad vid Lunds Universitet i Sverige. Metoden har även potential för diagnostik av bihålor. Bolaget grundades år 2016 som ett delägt dotterbolag till Gasporox AB (publ.) och förbereds för en notering på NASDAQ First North Growth Market i oktober 2020. Ytterligare information finns på www.gpxmedical.se.

Taggar:

Citat

Jag ser fram emot att berätta mer om våra noteringsplaner på Aktiespararnas aktiedag i Stockholm. Första handelsdag för GPX Medical är planerad till 2 oktober 2020 på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm och vi ser fram emot att välkomna nya aktieägare på tillväxtresan.
Hanna Sjöström, vd GPX Medical AB (publ)