GPX Medical och vd Hanna Sjöström presenterar live på Swiss Nordic Bio 2022 i Zürich den 23 mars

GPX Medical AB (publ) kommer att närvara och presentera bolaget på investerarkonferensen Swiss Nordic Bio i Zürich den 23 mars 2022. Vd Hanna Sjöström presenterar på plats om bolagets kommersiella framsteg och arbetet med att erhålla CE-märkning i Europa samt FDA-tillstånd i USA. Swiss Nordic Bio är en samarbetspartner- och investerarkonferens för schweiziska och nordiska aktörer inom biotech- och läkemedelsindustrin.

Swiss Nordic Bio 2022 hålls i Zürich den 23 mars 2022. GPX Medical och vd Hanna Sjöström håller en företagspresentation live och deltar i möten med andra deltagare såsom investerare och intressenter. Bolagets huvudfokus är att nå ut till nya investerare och strategiska samarbetspartners.

”Swiss Nordic Bio är en värdefull plattform för att kunna förmedla för potentiella samarbetsparters och investerare vilken unik position på marknaden som GPX Medical har, vilka större händelser vi har framför oss och hur vår produkt NEOLA® kan revolutionera den neonatala intensivvården. Jag ser fram emot spännande samtal och diskussioner med deltagare på konferensen.” säger Hanna Sjöström, vd på GPX Medical.

Mer om Swiss Nordic Bio

Hanna Sjöström, vd GPX Medical, tel: 0760-10 71 16, e-post: hanna.sjostrom@gpxmedical.se

GPX Medical AB (publ) utvecklar medicinteknisk utrustning för kontinuerlig övervakning av lungorna hos för tidigt födda barn. Omedelbar detektion av komplikationer ger möjlighet till tidig behandling och förbättrad vård.  Den patenterade teknologin är baserad på en spektroskopisk metod utvecklad vid Lunds universitet i Sverige. Metoden har även potential för diagnostik av bihålor. Bolaget grundades år 2016 som ett helägt dotterbolag till Gasporox AB (publ) och är noterat på NASDAQ First North Growth Market (ticker: GPXMED). Se mer på www.gpxmedical.se. Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, tel: +46 (0)8-528 00 399, e-post: info@fnca.se

Citat