Gradientech får QuickMIC®-order från Iberlab i Portugal

Diagnostikföretaget Gradientech tillkännager idag den första ordern från bolagets nya distributör i Portugal.

Iberlab är en ledande leverantör av diagnostikprodukter för kliniska laboratorier i Portugal och utsågs nyligen till Gradientechs kommersiella partner på den portugisiska marknaden. Iberlabs första installation av QuickMIC®-system är på sjukhuset Hospital Espirito Santo Évora.

”Det är så kul att QuickMIC-systemet redan är ute på den första kommersiella utvärderingen i Portugal.  Portugal är en viktig marknad för oss, givet deras behov av snabb resistenstestning på grund av den relativt höga nivån av antibiotikaresistens i samhället”, säger Peter Karlberg, VP Sales på Gradientech.

”Vi på Iberlab är väldigt tacksamma över Gradientechs snabba och professionella support nu när vi börjar rulla ut systemet. Vi ser fram emot vår första utvärdering för att visa alla fördelar med det snabbaste AST-systemet på marknaden ", säger João Teixeira, vd på Iberlab.

QuickMIC-systemets ultrasnabba och exakta resultat gör det möjligt för patienter med sepsis att snabbt få specifik individanpassad antibiotikabehandling. Systemets modulära design gör det möjligt för sjukhuskunder att börja i mindre skala och sedan utöka med fler moduler efter behov. QuickMIC-systemet och dess gram-negativa panel är CE-märkta och kommersiellt tillgängliga i Europa men ännu inte tillgängliga för försäljning i USA.

Peter Karlberg, VP Sales Gradientech

Tel: + 46 763 29 08 14