Gradientech tecknar exklusivt avtal med brittisk distributör

Diagnostikföretaget Gradientech har tecknat ett exklusivt distributionsavtal med AB Scientific för kommersialisering av QuickMIC®-systemet i Storbritannien och Irland.

AB Scientific är en leverantör av exklusiva innovativa produkter inom alla områden av patologi från utvalda ledande tillverkare över hela världen.

”AB Scientific är ledande i att erbjuda förbättrad diagnostik i Storbritannien och Irland genom innovativa och högkvalitativa produkter och tillskottet av QuickMIC-produkterna från Gradientech stöder vår mission. Vi har under ett antal år fokuserat på produkter för att förbättra behandling av sepsispatienter och genom att introducera QuickMIC-systemet på den brittiska och irländska marknaden möjliggör vi ännu snabbare diagnostiktider, minskade sjukvårdskostnader och i slutändan fler räddade liv. Våra kunder vill jobba med ledande produkter inom alla sina områden, och QuickMIC-systemet gör det möjligt för dem att göra verklig skillnad för patienter”, säger Greg Dobson, Director på AB Scientific.

Gradientech har sedan tidigare exklusiva distributionsavtal för kommersialisering av QuickMIC med Biomedica i Österrike och centrala Östeuropa, med Triolab-koncernen i Sverige, Danmark, Norge, Island, Finland och Baltikum samt med Iberlab i Portugal.

"Vi är mycket stolta över att kunna presentera AB Scientific som vår exklusiva distributör i Storbritannien och Irland. De har gedigen erfarenhet och stor kompetens, och även de muskler som krävs för att framgångsrikt lansera QuickMIC på den här betydande europeiska marknaden. AB Scientific har starkt track record genom att tidigare ha introducerat nya diagnostiksystem från både Genmark Diagnostics och Accelerate Diagnostics på den kliniska mikrobiologimarknaden i Storbritannien. Vi ser fram emot vårt samarbete och är glada över det förtroende de visar Gradientech och QuickMIC”, säger Peter Karlberg, VP Sales på Gradientech.

Besök www.abscientific.com för mer information om AB Scientific och deras produktutbud.

Peter Karlberg, VP Sales Gradientech

Tel: + 46 763 29 08 14