Valberedning för Gradientech inför årsstämman 2023

Valberedningen för Gradientech AB inför årsstämman 2023 har utsetts baserat på ägarförhållandena den 31 augusti 2022.

Valberedningen består av:

• Henrik Didner, representerandes Monesi Förvaltnings AB
  • Allan Asp, representerandes Almi fonder
  • Andy Browning, nominerad av Sara Thorslund och Johan Kreuger
  • Mikael Lönn

De aktieägare som utsett ledamöter till valberedningen representerar tillsammans cirka 26 procent av röstetalet för samtliga aktier i Gradientech AB.

Årsstämman i Gradientech AB kommer att hållas onsdagen den 10 maj 2023. Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan göra det via e-post till ir@gradientech.se eller med brev till:

Gradientech AB

Uppsala Science Park

751 83 Uppsala

För att förslag ska kunna behandlas av valberedningen bör de inkomma senast den 31 januari 2023.

Gradientech är ledande inom ultrasnabb testning av antibiotikaresistens. Vi utvecklar nästa generations diagnostik inom infektionsmedicin. Vår produkt QuickMIC gör att patienter med sepsis snabbt kan få specifik guidning till rätt antibiotika i rätt dos. Det räddar liv, minskar vårdkostnader och begränsar utbredningen av antibiotikaresistens – ett av vår tids största globala hälsohot. Gradientech har sitt huvudkontor i Uppsala. För mer information besök gärna www.gradientech.se.