Grafiska Fackförbundet Mediafacket har kampanjvecka 45

Report this content

Under vecka 45 kommer Grafiska Fackförbundet Mediafacket att satsa extra mycket på att synas på de företag där dess medlemmar arbetar. Totalt beräknas 364 företag att besökas, det är företag som har fyra eller fler medlemmar som inte har någon fackklubb.

Grafiska Fackförbundet Mediafackets alla ombudsmän kommer tillsammans med förtroendevalda att vara på arbetsplatserna över hela landet. Fackförbundet har elva avdelningar som har ansvaret att genomföra arbetsplatsbesöken. Syftet med kampanjveckan är även att skapa en dialog kring medlemskapets värde men också för att ”ladda” medlemmarna inför den kommande avtalsrörelsen 2010. Sammantaget kommer cirka 4600 medlemmar att träffa en facklig representant under kampanjveckan. Totalt har Grafiska Fackförbundet Mediafacket cirka 22 000 medlemmar som finns på tryckerier, reklambyråer, bokbinderier och på många andra arbetsplatser där grafiskt arbete utförs.

Ska vi kunna försvara och förstärka våra anställningsvillkor nu och i framtiden, måste vi bli fler som förstår och ställer sig bakom kollektivavtalen och den fackliga idén, fortsätter Tommy Andersson, som tycker att en kampanjvecka är ett bra sätt att väcka intresset för de fackliga frågorna.

För att få namn på de aktuella arbetsplatserna och ombudsmännen på plats, hör av er till: Johanna Arkåsen, informatör 08-791 16 32 070-389 80 40